روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۸۳

 نگاهی به صورت‌های مالی 12ماهه «وصنا»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 30 آدرماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل یک هزار و 560 میلیارد ریال منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت با انتشار عملکرد سال مالی 96 معادل 173 میلیارد و 520 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 111ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 53 درصد کاهش داشت. گفتنی است به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 420 میلیارد و 238 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. افزون بر این، «وصنا» در 12 ماهه سال مالی قبل به ازای هر سهم 237 ریال سود محقق کرد.

 شفاف‌سازی با اهمیت «حسینا»: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کرد. بر این اساس، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با سرمایه ثبت شده 500 هزار میلیون ریال اطلاعات با اهمیت را افشا کرد. “حسینا “ اعلام کرده است: به دلیل افزایش عملیات شرکت در 9 ماهه سال 1396 نسبت به بودجه پیش‌بینی شده و همچنین برآورد عملکرد ماه‌های آتی بر مبنای اطلاعات عملکردی سازمان بنادر، رشد درآمد نسبت به پیش‌بینی سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 برابر با 17درصد خواهد بود. در سویی دیگر، این شرکت اعلام کرده است این افزایش درآمد عمدتا در بخش THC کانتینر است. همچنین این میزان افزایش درآمد منتج به افزایش سود خالص هر سهم از 932 ریال به 1104 ریال خواهد شد.

 شفاف‌سازی «ارفع» در خصوص پیش‌بینی سود: شرکت آهن و فولاد ارفع در نامه‌یی اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند امسال کرد. بر این اساس، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در نامه‌یی در خصوص تغییر با اهمیت پیش‌بینی سود از یک هزار و 411 میلیارد و 592 میلیون ریال به 839 میلیارد و 94 میلیون ریال توضیح داد. علیرضا خیاط درباره علت تغییر با اهمیت سود اعلام کرده است: با توجه به شرایط بازار صادرات شرکت و پیش‌بینی فروش داخلی تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود حداقل 94درصد مقادیر پیش‌بینی شده در آخرین پیش‌بینی منتشر شده محقق و در کنار آن با توجه به افزایش نرخ‌های فروش مازاد بر پیش‌بینی قبلی و در صورت تداوم نرخ‌های فروش فعلی، معادل 100 درصد مبالغ پیش‌بینی شده فروش تحقق خواهد یافت. بنابراین فعالیت عملیاتی شرکت تاثیر قابل توجهی در سود خالص پیش‌بینی شده نخواهد داشت. همان‌گونه که در نامه پیوست اطلاعات مالی 6ماهه به اطلاع رسید شرکت مذاکرات خود با بانک صنعت و معدن را در جهت انعقاد تفاهم نامه برای تسویه بدهی ارزی در چارچوب ماده 20 قانون رفع موانع تولید پیگیری می‌کند اما تا حصول نتیجه قطعی همچنان روش محاسبه قبلی خود در شناسایی هزینه مالی و تفاوت نرخ ارز را ادامه خواهد داد. در پاسخ به سوال طرح شده از طرف کارشناس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی و با توجه به توضیحات فوق دلیل اصلی کاهش سود خالص پیش‌بینی شده فعلی ناشی از تغییرات نرخ ارز از 39 هزار و 899 ریال به ازای هر یورو و با نرخ مبادلاتی در تاریخ پایان شهریور امسال نسبت به نرخ یورو در پایان آذر ماه امسال با نرخ 42 هزار و 551 ریال است که هزینه تفاوت نرخ ارز و اثر آن بر سود خالص شرکت در سه ماهه منتهی به پایان آذر 96 معادل حدود 573 میلیارد ریال است. با توجه به در دست تهیه بودن صورت‌های مالی نه ماهه منتهی به پایان آذر 96 سایر تغییرات در عملکرد واقعی و تاثیر احتمالی آن بر پیش‌بینی سود سال 1396 (در صورت وجود) سریعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر