نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹
نگاهی به تحولات بازار

  مشمولانی که شماره شبا ندادند: سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ متعلق به مشمولان است اما مبالغ سود آن مشمولانی که برای دریافت سود خود شماره شبای بانکی اعلام نکرده‌اند چه می‌شود؟ به گزارش ایسنا، آن طور که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده عده‌یی از مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود هنوز شماره شبای بانکی اعلام نکرده‌اند به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی یکی از استنباط‌ها از این موضوع این است که آنها خود را جزو دهک‌های پایین درآمدی به حساب نمی‌آورند و می‌خواهند این مبالغ به کم درآمد‌های واقعی تخصیص پیدا کند.

علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در خصوص اینکه در صورتی که این مبالغ توسط آن مشمولان برداشت نشود چه تصمیمی برای آن اخذ خواهد شد، آیا این مبالغ به حساب خزانه دولت می‌رود یا خیر نیز گفت: این مبالغ به خزانه باز نمی‌گردد و متعلق به مشمولان است ولی اینکه چگونه در مورد آن مبالغ حکم شود در آینده تصمیم‌گیری می‌شود، چرا که علم به این نداریم که چقدر از این افراد عالمانه و عامدانه سراغ سود سهام عدالت خود نمی‌آیند.

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، بعد از توزیع سود سال ۱۳۹۵ می‌توان در مورد سود آن عده خاموش تصمیم‌گیری کرد البته سازمان خصوصی‌سازی در این مورد نمی‌تواند، تصمیم‌گیری کند و تنها می‌تواند پیشنهاد دهد تصمیم‌گیری در این مورد با مراجع قانونی است. علاوه بر این عده‌یی به همان ارزش سهام ۵۳۲ هزار تومانی قناعت کردند و پولی واریز نکردند که ارزش سهام خود را تا یک میلیون تومان برسانند. عده‌یی معتقدند که این افراد اطمینان لازم را از بابت پرداخت سهام عدالت نداشتند یا آن را اقتصادی نمی‌دانستند و عده‌یی هم آن‌قدر کم درآمد بودند که نمی‌توانستند حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند البته به تعدادی که جزو دهک‌های پایین درآمدی محسوب می‌شدند، تخفیف داده شد و حساب سهام عدالت آنها از ابتدا یک میلیون تومانی بود اما آن طور که خود سازمان خصوصی‌سازی هم تایید می‌کند، احتمال دارد افرادی جزو افراد کم درآمد جامعه باشند و به درستی از دیگران تمییز داده نشده باشند.در هر صورت سیاست سازمان خصوصی‌سازی این است که سهامی که به مشمولان متعلق نشده را در لیست واگذاری به عموم قرار دهد و احتمالا آن سهم‌ها از طریق بورس عرضه

عمومی شود.

  ارسال لایحه به مجلس: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که برای منتفع شدن مردم از برگه‌های سهام عدالت صورت گرفته، لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس ارسال شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ماه‌ها پیگیری در خصوص آزادسازی سهام عدالت از طریق ارائه لایحه توسط دولت در نشست مشترک روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز از سوی بنده این موضوع مطرح شد و رییس‌جمهوری در این زمینه نظر موافق داشتند.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در نامه‌یی لایحه سهام عدالت را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

 

ارسال نظر