توسعه، تعامل، مذاکره؛ محور فاینکس 2018

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۷۵

 رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018)، از برگزاری این رویداد مهم اقتصادی در فروردین ماه سال 97 خبر داد و گفت: فاینکس 2018، بزرگ‌ترین فرصت معرفی نظام متشکل بازار مالی کشور به آحاد جامعه است و ارتقای جایگاه بازار سرمایه محصول نهایی آن خواهد بود. یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با بیان این مطلب که یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، بیست و هفتم لغایت 30 فروردین ماه سال 97 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، به سنا، گفت: این رویداد اقتصادی با حضور شخصیت‌های سیاسی، مقام‌های اقتصادی، کارشناسان و متخصصین افتتاح می‌شود. مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تاکنون مساحتی بالغ بر 32000 مترمربع و 10 سالن به فاینکس 2018 اختصاص یافته که 17000 مترمربع آن فضای داخلی است که نسبت به سال گذشته 2000 متر افزایش داشت.

رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه در دنیا دست یابی به آخرین دستاوردها و اطلاعات صنایع و اصناف به شکل مرسوم از طریق برپایی نمایشگاه‌های منظم امکان‌پذیر می‌شود و بازارهای پول و سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بیان کرد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگ‌ترین عرصه گردهم‌یی صنعت مالی در خاورمیانه و از حیث وسعت، سومین نمایشگاه مالی دنیا است و بهترین فرصت اطلاع‌رسانی گسترده در حوزه بازار سرمایه محسوب می‌شود. مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، فرهنگ‌سازی عمومی، فراهم کردن بستر هموارتر همکاری و تعامل فعالین بازار پول و سرمایه کشور و همچنین افزایش مناسبات اقتصادی در قالب شبکه‌های ارتباطی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و یکی از کارویژه‌های این رویداد مهم اقتصادی را «بازتعریف نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی کشور» عنوان کرد. وی در تشریح این رویکرد گفت: ما در این دوره تلاش می‌کنیم برای ارتقای کارکرد برنامه و افزایش بهره‌مندی مشارکت‌کننده و بازدید‌کننده، بستری هدفمند و کارآمد جهت تعامل، ارتباط و مذاکره در قالب شبکه‌های ارتباطی ایجاد کنیم.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه فاینکس یازدهم محلی برای ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای سال‌های اخیر و همچنین معرفی ظرفیت‌های صنعت مالی ایران به مخاطبین داخلی و خارجی است، گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور فعال شرکت‌کنندگان و مخاطبین و همچنین گسترش تعاملات تجاری میان آنها اولویت اصلی فاینکس 2018 است. یاسر فلاح ادامه داد: برای دستیابی به اهداف فوق، برنامه‌هایی شامل اجرای فضای B2B، طراحی کارافزار اختصاصی فاینکس 2018 با کاربرد معاملات تجاری، معرفی ظرفیت‌های نامحسوس بازار سرمایه به مخاطبین، آموزش روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری و صیانت از سرمایه در محیط کسب و کار، ایجاد فضای گفت‌وگو، تعامل و همکاری میان علاقه‌مندان، دانشجویان، کارشناسان، پیشکسوتان و فعالین داخلی و بین‌المللی بازار سرمایه پیش‌بینی شده است. همچنین به گفته مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ایجاد فضای فرهنگی و تخصصی مناسب برای بهره‌برداری جامعه آموزشی از بازار سرمایه کشور در دستور کار ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018) قرار دارد. رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ضمن بیان اینکه فاینکس 2018 فصل جدید بازار پول و سرمایه را رقم می‌زند، سایر اقدام‌های پیش بینی شده در این نمایشگاه را برشمرد و گفت: سال گذشته رسانه رسمی نمایشگاه با برند «فاینکس تی‌وی» راه‌اندازی شد و امسال نیز از این ابزار رسانه‌یی به شکل هدفمندتر بهره‌برداری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس افزود: با هدف تسهیل فرآیند برنامه‌ریزی، کارافزار موبایلی ویژه فاینکس 2018 با قابلیت معرفی غرفه‌ها، اطلاع‌رسانی رویدادها و پخش پادکست «فاینکس تی وی» طی برگزاری این رویداد در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرد.  یاسر فلاح ضمن تاکید به اهمیت و نقش اطلاع‌رسانی در توسعه بازار سرمایه گفت: اطلاع‌رسانی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از طریق رسانه‌های مکتوب (مطبوعات و خبرگزاری ها)، رسانه‌های دیداری و شنیداری و همچنین در فضای مجازی انجام می‌شود و با توجه به تلاش بی‌وقفه خبرنگاران حوزه بازار سرمایه و نقش آنها در توسعه این بازار، برای رفاه اصحاب رسانه طی برگزاری این نمایشگاه غرفه ستاد خبری فعال است. مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری سومین رویداد استارت‌آپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا در فاینکس 2018 خبر داد و گفت: معرفی استارت‌آپ‌ها به نهادها و سازمان‌های حامی و سرمایه‌گذار و تامین مالی این پیشروهای اقتصادی، از اهداف برگزاری فین استارز سوم کشور است. رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت غرفه کودک و نوجوان انجام شده، عنوان کرد: این غرفه با هدف ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری و معرفی بازار سرمایه به گروه‌های سنی مختلف در نمایشگاه دایر می‌شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به دیگر برنامه‌های فاینکس 2018 اشاره کرد و گفت: بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان، تجلیل از پیشکسوتان بازار سرمایه، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی، رونمایی از کتاب‌های تخصصی بازار سرمایه، اجرای مسابقه جذاب بورس‌کاپ و تقدیر از فعالان برتر بازار سرمایه اهم برنامه‌های این رویداد بزرگ اقتصادی است.

 

ارسال نظر