رکورد سهام آسیایی

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴

سهام آسیایی به بالاترین ارزش خود در ۱۰سال اخیر رسید، در حالی که قیمت‌های نفت که با پاک‌سازی ضدفساد حکومت سعودی توسط ولیعهد این کشور تا رکورد بیش از ۲سال خود بالا رفته بود، اندکی افت داشت. بر این اساس گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن، ام‌اس‌سی‌آی، با ۰.۸ درصد افزایش به بالاترین قله خود از نوامبر ۲۰۰۷ تاکنون رسید. البته تقویت این شاخص پس از این انجام شد که هر سه شاخص مهم سهام امریکا شب گذشته را با مقادیر رکوردی به پایان رساندند. همچنین نیکی۲۲۵ ژاپن ضررهای اولیه را جبران کرد و با جهشی 1.1 درصدی به رکورد ۲۶ساله خود دست یافت. به گزارش رویترز، شاخص اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا نیز با جهشی ۰۸درصدی به بالاترین میزان خود از ۲۰۰۸ تاکنون دست یافت. افزون بر این، همان‌طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی استرالیا، نرخ بهره را در چهاردهمین اجلاس سیاست‌گذاری متوالی خود در پایین‌ترین حد خود نگه داشت.

 افزایش مصرف قراضه در صنعت فولاد چین

در سویی دیگر چین بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد دنیا در سال مالی جاری از قراضه در تولید فولاد استفاده بیشتری کرده است. همچنین افزایش مصرف قراضه نشانگر آن است که صنعت فولاد چین سعی دارد جهت بهبود وضعیت زیست محیطی خود به سمت سبز شدن حرکت کند. به گزارش ایفنا، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی مصرف قراضه در تولید فولاد در این کشور از ۱۰۰میلیون تن فراتر رفته است. فولادسازان بزرگ چینی در این مدت مجموعا ۱۰۱میلیون تن قراضه مصرف کرده‌اند.

 سنگ‌آهن در اوج

علاوه بر این قیمت سنگ‌آهن چین روز سه‌شنبه با رشد مواجه شد و به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسید.

این در حالی است که با رشد قیمت فولاد چین قیمت هر تن سنگ‌آهن ۶۲درصد در بنادر وارداتی چین با 5.8درصد افزایش به بالاترین حد خود طی ۶ هفته اخیر رسید و به مبلغ 63.36 دلار معامله شد.

 

ارسال نظر