بازارهای جهانی

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۰

 حال بد بازار میلگرد: میلگرد صادراتی چین اخیرا کمی افت داشت و ۵۲۶ دلار هر تن فوب شنیده شده است. به گزارش ایفنا، البته انتظار می‌رود رونق ساخت و ساز در جنوب شرق آسیا تقاضای میلگرد چین را در بازارهای جهانی بالا ببرد. فعالان بازار معتقدند اگر قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ثابت بماند شاید قیمت‌های پیشنهادی صادراتی در آینده نزدیک تا ۵ دلار رشد داشته باشد.

 عوامل موثر در رشد قیمت فلز سرخ: بررسی بازار مس در بورس فلزات لندن، طی هفته‌یی که گذشت، حاکی از رشد 1.2درصدی قیمت و افت ۲هزار و ۲۲۵تنی موجودی این فلز صنعتی در انبارهای بورس مذکور بود. گفتنی است که روزهای آغازین هفته، همگام با آغاز نشست هفته بورس فلزات لندن (LME WEEK) و افزایش موجودی مس شاهد افت قیمت بودیم؛ ولیکن در روزهای پایانی، انتشار اخبار مثبت اقتصادی و مثبت شدن جو روانی بازار، در بازیابی قیمت، سهم بسزایی داشتند. همچنین اخبار اقتصادی مثبتی نیز در چین منتشر شد؛ شاخص مدیران خرید Caixin در بخش تولید برای ماه اکتبر در سطح 51.2 گزارش شد که مطابق با انتظارات اهالی بازار بود. قیمت نفت برنت نیز در روز چهارشنبه، رشد 0.9درصدی را رقم زد و به

 61.60 دلار بر هر بشکه افزایش یافت. ذخایر مس در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۹۵۰تن کاهش یافت و حجم این ذخایر به ۲۷۳ هزار و ۶۷۵تن رسید. روز پنج‌شنبه برای بازار مس، ناخوشایند بود و قیمت فلز سرخ در این روز، تحت‌تاثیر رشد ذخایر بورس فلزات لندن و همچنین، رویکرد سرمایه‌گذاران در افزایش موقعیت‌های فروش، نزدیک به ۰.۹درصد کاهش پیدا کرد و رقم نهایی به زیر سطح ۶ هزار و ۹۰۰ دلار بر تن سقوط کرد. خوش‌بینی ایجاد شده در نشست هفته بورس فلزات لندن، به بهبود قیمت اکثر فلزات پایه منجر شد، اما در روز پنج‌شنبه، قیمت‌ها شروع به عقب‌نشینی کردند. قیمت نفت برنت نیز در این روز کاهش 0.4درصدی را تجربه کرد و به 60.21 دلار در هر بشکه افت پیدا کرد. طی روز پنج‌شنبه، ۱۷۵ تن به موجودی ذخایر مس در انبارهای بورس فلزات لندن اضافه شد و حجم ذخایر مس در این انبارها را به ۲۷۳هزار و ۸۵۰ تن رساند. در روز جمعه، همراه با پایان هفته LME و انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار کشور چین، تقاضای مس افزایش یافت و قیمت این فلز صنعتی شاهد رشد 0.9درصدی بود و درنهایت، فلز سرخ در بورس فلزات لندن سطح بالای ۶هزار و ۹۰۰ دلار بر تن خود را بازیابی کرد. رشد قیمت‌ها در حالی رخ داد که شاخص ارزش دلار در این روز افزایش یافت. آمارها نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، شاخص مدیران خرید در بخش خدمات نسبت به انتظارات بازار بهتر بود و همچنین در مقایسه با ماه سپتامبر نیز عملکرد بهتری داشت. موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن طی روز جمعه ۳ هزار و ۴۵۰تن افت پیدا کرد و به سطح ۲۷۰ هزار و ۴۰۰تن رسید.

 آلومینیوم گران شد: هفته گذشته و مصادف با هفته بورس فلزات لندن، سخنرانی‌هایی در حوزه بازار فلزات و آینده آن برگزار شد که تاثیرات مهمی در تغییرات روند قیمتی فلزات داشت. مهم‌ترین محور سخنرانی‌های انجام شده در این هفته، آینده تولید خودروهای الکتریکی بود؛ گفتنی است که آلومینیوم به عنوان اصلی‌ترین ماده مورد استفاده در بدنه این خودروها، از این سخنرانی‌ها سود برد. با این حال، آلومینیوم هفته گذشته را با رشد 1.1درصدی نسبت به روز جمعه هفته پیش از آن در نخستین روز از نشست‌های هفته LME آغاز کرد.

 

ارسال نظر