نماگر بورس در کانال 87000 واحدی

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵

گروه بورس

در پایان معاملات تالار‌های بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در 71هزار دفعه، تعداد یک میلیارد و 37میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2هزار و620 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار رقم معادل 348هزارمیلیارد تومان را ثبت کرد. بر این اساس، شاخص کل با 481واحد افزایش به رقم 87 هزار و 416واحدی را به خود اختصاص داد. بر این اساس، شاخص بازار اول با 499واحد افزایش به رقم 60 هزار و 962واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 197واحد افزایش رقم 192هزار و 142واحد را تجربه کرد. افزون بر این بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خارک، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی فناوران و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به خود اختصاص دادند. از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک ملت(وبملت2)، پالایش نفت اصفهان، حق تقدم سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران، فولاد کاوه جنوب کیش، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر(و‌غدیر2) به نام خود ثبت کردند. همچنین در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد 552 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 553 میلیارد ریال معامله شد. براساس این گزارش در بازار صندوق‌های قابل معامله که صندوق‌های قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می‌شود 2میلیون و 845 هزار واحد از صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش کل بیش از 29میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

 بازار اول و دوم میزبان نیمی از مبادلات

در سویی دیگر، شاخص کل فرابورس در ادامه روند افزایشی خود با بیش از 8 واحد صعود، بار دیگر به ارتفاع 960واحدی رسید که این اتفاق بیشتر تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای«زاگرس» و «مارون» رخ داد.

بر این اساس روز گذشته علاوه بر دادوستد نزدیک به 231میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 460میلیارد ریال در بازارهای فرابورس شاهد چند توقف و بازگشایی نماد نیز بودیم. بدین‌ترتیب درحالی نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به دلیل در پیش داشتن مجمع عمومی عادی صاحبان سهام این شرکت متوقف شد که نمادهای معاملاتی شرکت صنعت روی زنگان و شرکت شیرین دارو بازگشایی شدند.

علاوه بر این در جریان بازار، نماد «ذوب» با معامله 37میلیون سهم به ارزش افزون بر 30میلیارد ریال و نماد «زاگرس» نیز با معامله افزون بر 4میلیون سهم به ارزش 111میلیارد ریال به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

این درحالی است که در این دو بازار در مجموع بالغ بر 119میلیون سهم معادل نیمی از حجم کل مبادلات به ارزش افزون بر 402میلیارد ریال میان معامله‌گران دست به دست شد.

 

ارسال نظر