روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹

 «قهکمت» تعدیل مثبت دارد؟ ندارد؟: با توجه به فروش فرابودجه‌یی «قهکمت» شنیده‌هایی درخصوص تعدیل مثبت به گوش می‌رسد برای شفاف‌سازی این موضوع سراغ مدیر مالی قند هگمتان رفتیم.

اکبر نیک‌راه، مدیر مالی شرکت قند هگمتان در این خصوص به بورس۷ گفت: هنوز نرخ‌های مصوب امسال اعلام نشده است. در بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۹۷ قهکمت، نرخ فروش شکر ۲۸۰۰تومان لحاظ شده و تصویب هر نرخی بالاتر از این میزان سبب رشد سودآوری شرکت نسبت به بودجه مدون سال مالی جاری خواهد داشت. البته باید در نظر داشت که بازار کشش افزایش نرخ زیادی نخواهد داشت. مشتری اصلی شکر، کارخانجات و صنایع غذایی و... هستند و به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور، افزایش نرخ شکر به راحتی از سوی آنها پذیرفته نخواهد شد. بنابراین نمی‌توان انتظار رشد قیمت چندانی در نرخ فروش شکر امسال داشت.

پیش‌بینی جهش صادراتی«غپاذر» در سال جاری: مسوولان صنایع شیر ایران و شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی مهمان سی‌امین نشست خبری یک‌ دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران بودند

تا این شرکت لبنی که به زودی بخشی از سهام آن در بازار دوم عرضه اولیه می‌شود به عموم معرفی و درخصوص محور فعالیت‌ها‌، روند تجهیز و تولید کارخانه، تمایز این شرکت نسبت به رقبا، بازارهای صادراتی، برنامه‌های در دست اقدام و صورت‌های مالی صحبت کنند.

به گزارش«تعادل» در این نشست خبری که همزمان به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام فرابورس نیز پخش می‌شد، مهدی قربانی، عضو هیات‌مدیره و معاون امور شرکت‌های صنایع شیر ایران به ارائه توضیحاتی درخصوص این مجموعه پرداخت و گفت: صنایع شیر ایران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت لبنیات و غذا براساس استراتژی خود مدتی است که روی ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه برنامه‌ریزی کرده که شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی هفتمین شرکت از این مجموعه به شمار می‌رود که در بازار سرمایه و چهارمین شرکتی است که در فرابورس ایران پذیرفته شده است. وی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی را دارای موقعیت خوب جغرافیایی و برخوردار از ظرفیت‌های بالای تولید و صادرات اعلام کرد که به مدد تکنولوژی‌های بالای خطوط تولید به‌کار رفته توانسته است، مشارکت خوبی در بازارهای صادراتی داشته و در رنکینگ داخلی جزو 4 تا 5 شرکت برتر داخلی قرار گیرد.

 تامین مواد اولیه 21 نوع محصول نساجی: سی‌ویکمین نشست خبری «یک دیدار یک عرضه» به یک شرکت فعال در صنعت نساجی کشور یعنی عطرین نخ قم اختصاص داشت که طی آن به جایگاه نساجی در جهان و کشور، کارویژه‌های شرکت عطرین نخ قم و انواع محصولات این شرکت پرداخته شد. ضمن آنکه در این نشست گزارشی از صورت‌های مالی عطرین نخ قم ارائه و به سوالات خبرنگاران و نمایندگان شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری نیز پاسخ داده شد. به گزارش «تعادل» شرکت عطرین نخ قم با مالکیت 99.9درصدی حامد مقدم که در تیر ماه سال 93 به بهره‌برداری رسیده و در ابتدای سال 94 رسما تولید محصولات خود را زد، آغاز کرد، خرداد ‌ماه سال‌جاری در نماد «نطرین» در گروه منسوجات و زیرگروه آماده‌سازی، ریسندگی نخ و پارچه‌بافی به عنوان هشتادوهفتمین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران درج شد.

در آغاز سی‌امین نشست خبری «یک، دیدار یک عرضه» حامد مقدم، رییس هیات‌مدیره شرکت عطرین نخ قم، این شرکت را یکی از 13واحد تولیدی گروه صنعتی گلریز قم معرفی کرد و گفت: این گروه که از سال 73 آغاز به کار کرده در 4صنعت نساجی، پتروشیمی، کاغذسازی و بسته‌بندی درحال فعالیت است که بخشی از مالکیت آن متعلق به صنایع کاغذ پارس و مابقی آن در اختیار خانواده مقدم است.

 افزایش حمل کشتیرانی دریای خزر: مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: مجموع تناژ کالاهای حمل شده توسط ناوگان ملکی کشتیرانی دریای خزر در شهریور سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۱۷هزار و ۹۸۸تن افزایش یافت. مهرداد باقری‌نژاد اظهار کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر تا پایان شهریور ماه 96 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 34.3درصد افزایش تناژ داشته که این میزان حمل در تاریخ عملکرد این کشتیرانی بی‌سابقه بوده است. وی افزود: علاوه بر آن در 6 ماهه نخست سال جاری نیز 3درصد نسبت به مدت مشابه در سال 1395 رشد داشته است.

 سرنخ جدید فساد کنتور‌سازی: چند ضلعی رسوایی صندوق‌های فروشگاهی در بورس تهران درحالی هم‌اکنون با کلافی سردرگم در اتاق اصناف دست و پنجه نرم می‌کند که سرنخ‌های جدید دیگری از این ماجرای چالش‌بر‌انگیز به دست آمده است.

محمد گلستانی، مسوول کارگروه صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون سخت‌افزار نظام صنفی رایانه‌یی تهران که از این کارگروه با نام اختصاری نصر یاد می‌کنند در گفت‌وگویی با فارس بی‌پرده به جزییاتی جدید از این ماجرا پرداخته است.

وی در این گفت‌وگو به برگزاری 7جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی که اواخر سال 94 آغاز و تا بهار 95 ادامه یافته، اشاره می‌کند و می‌گوید:«بلافاصله پس از تصویب طرح صندوق مکانیزه فروش توسط هیات وزیران، اتاق اصناف اعلام کرد که در راستای ماده 121 قانون پنجم توسعه در قالب طرحی با عنوان طرح باران تمام واحدهای صنفی به صورت رایگان مجهز به صندوق مکانیزه فروش خواهند شد. اما چند روز پس از اعلام رسمی اتاق اصناف به دلیل ابهام‌ها و شائبه‌هایی که در تامین بخش نرم‎افزاری و سخت‎افزاری این طرح از سوی باران وجود داشت توسط فعالان صنف فناوری اطلاعات زیر سوال رفت و مسوولان تشکل‎های صنفی ازجمله سازمان نظام صنفی رایانه‎یی و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در جلساتی با رییس اتاق اصناف ایران خواستار شفاف‌سازی در این خصوص و لغو قرارداد با باران شدند.»  گلستانی در جواب سوال فارس مبنی بر اینکه تصور می‌کنید، مناقصه صندوق‌های فروشگاهی قانونی بوده است، می‌گوید: به هیچ عنوان در سازمان نظام صنفی برای همین موضوع جلسه گذاشتیم و بازرس این سازمان و آقای رضانژاد مدارکی را نشان دادند مبنی بر اینکه باران با عمر 6 ماهه تاسیس شده و شرکت کاغذی است. براساس این گزارش اسناد اعلامی می‌تواند یکی از حلقه‌های مفقوده پازل فساد صندوق‌های فروشگاهی در بورس را حل کند. زیرا آقایان عاملی و سعد‌الله ادعا کرده‌اند که اساسا نمی‌دانستیم که قرارداد منتفی شده درحالی که اتاق اصناف می‌گوید 40روز بعد از نامه دبیرکل اتاق اصناف به سازمان بورس این قرارداد منحل شده است.

 

ارسال نظر