«اخزا 11» صدرنشین بازار اوراق

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۶۷
«اخزا 11» صدرنشین بازار اوراق

فرابورس ایران با پوشش سبز آیفکس پس از چند روز روند ریزشی و معامله افزون بر 244 میلیون ورقه بهادار به ارزش 80 میلیارد و 100 میلیون تومان به استقبال چهارمین هفته مبادلاتی مرداد رفت.

به گزارش «تعادل» و به نقل از فرابورس ایران، در جریان بازار آخرین روز کاری این هفته شاخص کل فرابورس با سبزپوشی به معاملات خود پایان داد و با رشد بیش از یک واحدی در پله 924 واحدی قرار گرفت. نمادهای «سرچشمه»، «ذوب»، «ارفع» و «شراز» تا سطح 3 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر به جا گذاشتند و در مقابل نمادهای «مارون»، «میهن» و «زاگرس» با تاثیرگذاری منفی، مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.

روز گذشته همچنین نمادهای «سرچشمه»، «فزرین» و «کپرور» درحالی بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای«میهن»، «کمرجان» و «بساما» بالاترین افت قیمتی را متحمل شدند. در جریان بازار همچنین شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت شیراز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و ارائه اطلاعات پیش‌بینی تعدیل شده سال 1396و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و حق تقدم این نماد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم. در میان نمادهای معاملاتی بازارهای اول و دوم نماد شرکت ریل‌پردازسیر با معامله 38میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 900میلیون تومان بیشترین ارزش معاملاتی و نماد ذوب آهن با دادوستد افزون بر 55 میلیون سهم به ارزش 4میلیارد و 500 میلیون تومان بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند. در بازار دوم همچنین شاهد نخستین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با عرضه 10درصد از سهام شرکت میبن وان کیش بودیم که رکود حضور شرکت‌کننده‌ها در آن شکسته شد. هر سهم «اوان» در جریان عرضه اولیه 3470ریال کشف قیمت شد.

 سهامداران در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز تعداد بیش از 65 میلیون سهم را به ارزش تقریبی 15میلیارد و 100میلیون تومان دست به دست کردند. سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم به دادوستد 187هزار ورقه به ارزش‌افزون بر 18میلیارد و 400میلیون تومان پرداختند. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد. در همین حال طی آخرین روز کاری این هفته صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله میزبان دادوستد بیش از 895 هزار ورقه به ارزش بیش از یک میلیارد و 400میلیون تومان قرار گرفتند. صندوق اعتماد آفرین پارسیان روز گذشته در صدر ETFها ایستاد.

 

ارسال نظر