رشد 67 واحدی آیفکس

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹
رشد 67 واحدی آیفکس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات سه‌شنبه 13 تیر 96 با افزایش 67 واحدی روی رقم 78 هزار و 700واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 27واحدی عدد 17 هزار و 193 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 32واحدی به رقم 85هزار و 799 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما درحالی با کاهش 29 واحدی به رقم 54 هزار و 223 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 580 واحدی عدد 176هزار و 662واحد را به نمایش گذاشت. براساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های همراه اول با 69 واحد، آسان پرداخت پرشین با 27واحد و گروه مپنا با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس و کشتیرانی ج.ا.ا با 21 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 10واحد و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با 9واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از 218میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 552 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 266 نوبت داد و ستد بود. نکته جالب توجه اینکه در بازار نقد بورس تهران ارزش معاملات دیروز از 174میلیارد تومان فراتر نرفت. دیروز در گروه قند و شکر شاهد رشد یک‌باره تمام نمادها بودیم. به‌طوری که در تعدادی از نمادهای گروه قندی صف خرید مشاهده می‌شد. اما در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها مخصوصا آنهایی که از حجم و ارزش بالای معامله برخوردار بودند روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز قیمت سهام اکثر شرکت‌ها روند رو به کاهش را طی کرد؛ به عنوان مثال در معادن بافق که ارزش معاملاتش به بیش از ۹میلیارد تومان می‌رسید و حجم معاملاتش رقم ۷۴۴میلیون سهم را تجربه می‌کرد، قیمت پایانی نزدیک به 2درصد افت کرد، اما در گروه فلزات اساسی روند تغییر قیمت‌ها مقداری متعادل‌تر بود و نیمی از نماد توانستند روند رو به افزایش را در قیمت پایانی تجربه کنند.

در گروه خودرو نیز سهام شرکت‌های ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، سایپا دیزل، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران و تعداد دیگری از سهم‌ها روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند و تعدادی از تک‌سهم‌ها نیز با وجود رشد از افزایش قیمت چندانی برخوردار نبودند.

 

ارسال نظر