افزایش حجم معاملات فرا بورس

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳
افزایش حجم معاملات فرا بورس

بازار فرابورس ایران در دومین روز کاری هفته میزبان دادوستد نزدیک به 407میلیون ورقه بهادار به ارزش 118میلیارد تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته از افزایش حجم و کاهش ارزش معاملات حکایت داشت.

در جریان بازار دیروز یک‌شنبه 11تیر ماه در کنار معاملات سهام و اوراق بهادار در بازارهای فرابورس همچنین شاهد توقف و بازگشایی 6 نماد بودیم.

معاملات فرابورس در مجموع بازارهای اول و دوم نیز با دادوستد 256میلیون سهم به ارزش بیش از 52.9 میلیارد تومان پایان یافت. نمادهای معاملاتی«ذوب» و «وگستر» روز گذشته بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار تجربه کردند. سهامداران در نماد شرکت ذوب آهن نزدیک به 22میلیون سهم به ارزش 1.5میلیارد تومان و در نماد شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان حدود 12میلیون سهم به ارزش بیش از 3.3میلیارد تومان را دست به دست کردند.

در نماد«ذوب» که پربازدیدترین نماد معاملاتی دیروز نیز شناخته شد تنها سهامداران حقیقی 21میلیون و 710هزار سهم این شرکت را میان خود خرید و فروش کردند و سهامداران حقوقی مشارکتی در معاملات دیروز این نماد نداشتند. نگاهی به تابلو بیشترین رشد و افت قیمت سهام نیز نشان می‌دهد، نماد شرکت‌های افرانت، بیمه کوثر و پخش البرز درحالی بر سکوی بیشترین رشد قیمت پایانی تا سطح 5 درصد تکیه زده‌اند که نماد شرکت‌های بیمه سامان، شرکت مواد ویژه لیا و شیر پاستوریزه پگاه فارس بیشترین افت قیمتی را ثبت کردند. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز روندی کاهشی را تجربه کرد تا در پایان بازار آیفکس افت 3.6واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع 900واحدی بایستد.

نمادهای«ذوب»، «شراز» و «شاوان» 3 نماد تاثیرگذار بر آیفکس دیروز تا سطح 0.7واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند. در مقابل نمادهای «میدکو» و «شپاس» مانع از افت بیشتر شاخص شدند. در تابلو تسهیلات مسکن نیز که میزبان دادوستد حدود 71هزار ورقه به ارزش 5.3 میلیارد تومان بود، قیمت این اوراق در دامنه 71.7تا 75.5هزار تومان نوسان داشت. در پایان معاملات چهارشنبه مورخ 14/04/1396 اوراق تسه دی ماه 93 و تیر ماه 94 به علت پایان مدت اعتبار این اوراق متوقف می‌شوند.

 

ارسال نظر