اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۱۱۷

مشکل کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه حل شد

ارومیه| وزیر تجارت ترکیه در تماس تلفنی با رییس دفتر رییس‌جمهور اعلام کرد: مشکل کامیون‌های ایرانی در مرزهای این کشور حل شد. پیرو گفت‌وگوی تلفنی محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور و «رخسار پِکجان» وزیر تجارت ترکیه در خصوص مشکلات کامیون‌های ایرانی در مرزهای این کشور، وزیر تجارت ترکیه دیروز  یکشنبه در تماس تلفنی با محمود واعظی گفت که دستور حل مشکل عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه با بلغارستان، گرجستان و یونان صادر شده است. واعظی و پکجان توافق کردند که پروتکل بهداشتی تهیه شده دو کشور، هر چه سریع‌تر امضا و نهایی شود تا با به این ترتیب وضعیت رفت و آمد کامیون‌های ایران به‌طور دایم به حالت عادی بازگردد. همچنین کامیون‌های ایرانی مجوز یافته‌اند برای بارگیری راهی بندر مرسین شوند.

در  مسجد جمکران باز است اما برنامه‌ای برای اجتماعات نداریم

قم| معاون فرهنگی مسجد جمکران قم با بیان اینکه این مسجد در حال حاضر بسته نشده و باز است، گفت: در ایام نوروز هم درب مسجد جمکران باز است و فقط برنامه اجتماعات نداریم. حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در پاسخ به این سوال که بحث احداث بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در مسجد جمکران به کجا رسید؟ به ایلنا گفت: بحث بیمارستان صحرایی مسجد جمکران در حال پیگیری است. معاون فرهنگی مسجد جمکران در پاسخ به این سوال که آیا کانکس‌های ویژه بیمارستان صحرایی جمکران را آورده‌اند یا خیر؟ به ایلنا گفت: کانکس‌ها را نیاوردند اما فعلا در حال بررسی شرایط هستند؛ اگر شرایط اینجا و محیطش مناسب احداث بیمارستان صحرایی باشد، این اتفاق رقم خواهد خورد و از ناحیه مسجد جمکران، مخالفتی با این کار وجود ندارد. حجت‌الاسلام حسین‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در ایام عید نوروز هم درب مسجد جمکران باز خواهد بود؟ به خبرنگار ایلنا گفت: بله. درب مسجد باز است، اما برنامه اجتماعات نداریم.

اعمال محدودیت برای ورود خودروها از   گیلان به   اردبیل

اردبیل| رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای مدیریت صحیح مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح استان اردبیل محدودیت‌های تردد به استان اردبیل از ناحیه استان گیلان اعمال می‌شود.

ناصر عتباتی بیان کرد: در راستای مدیریت صحیح مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح استان اردبیل محدودیت‌های تردد به استان اردبیل از ناحیه استان گیلان اعمال می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه استان و احساس نیاز برای کنترل بیشتر مبادی ورودی استان از طرف شهرهای استان گیلان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی دستوری به دادستان‌های شهرستان‌های خلخال و نمین و روسای حوزه‌های قضایی کوثر و هشتجین مقرر گردید محدودیت‌های تردد برای ورود خودروها اعمال شده و به جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی و ترددهای ضروری از ورود سایر خودروها ممانعت به عمل آید.

کشف انبار احتکار دارو و اقلام بهداشتی در شیراز

شیراز| دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از کشف انبار احتکار دارو و اقلام بهداشتی با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: از این انبار ۱۸۰ هزار قلم انواع دارو و صد هزار مورد دستکش، ماسک و پد الکلی کشف شد. حیدر آسیابی از کشف انبار احتکار دارو و اقلام بهداشتی با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: از این انبار ۱۸۰ هزار قلم انواع دارو و صد هزار مورد دستکش، ماسک و پد الکلی کشف شد. وی افزود: همچنین در پرونده دیگری با همکاری اداره اطلاعات استان فارس سه هزار و هشتاد لیتر الکل احتکار شده کشف گردید.

ارزآوری یک تن فولاد ۷تا ۸ برابر یک تن سنگ آهن است

اصفهان|کمبود مواد اولیه به ویژه سنگ آهن معظل جدی صنایع فولادی ایران به شمار می‌رود که در ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید (کوره بلند)، عدم برخورداری از یارانه انرژی نیز به این چالش بزرگ افزوده شده است. محمد جعفر صالحی معاون خرید شرکت در این خصوص می‌گوید: خرید نقدی مواد اولیه توسط ذوب آهن اصفهان از معادن کوچک همچنان ادامه دارد و خوشبختانه نتایج مثبت و رضایت بخشی برای طرفین در بر داشته است. منظور از خرید نقدی، خرید به صورت پیش پرداختی نیست بلکه تسویه حساب بهای سنگ آهن تحویلی، بر اساس تناژ و کیفیت دریافتی تا نیمه اول ماه بعد است  ژوی افزود: ما در گام اول رسالت خود را بر تامین مواد اولیه از همه معادن، چه کوچک مقیاس و چه بزرگ قرار دادیم و همچنان هم اصرار به تامین بدون وقفه مواد اولیه داریم.در گام‌های بعدی با وجود عدم باور به رویه غلط در پیش گرفته شده، به عنوان ورود به چرخه معدن داری و معدن کاری، در زمینه شناسایی، اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فعالیت خواهیم کرد تا به یاری خداوند متعال با تامین مواد اولیه مورد نیاز به حداکثر ظرفیت تولید کارخانه برسیم.

 

ارسال نظر