اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۵۸

فوت سیامند رحمان به علت ویروس کرونا نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: جهان پهلوان سیامند رحمان بر اساس ویروس کرونا فوت نکرده است. جواد آقازاده ادامه داد: سیامند رحمان به علت ایست قلبی عروقی فوت کرده و برخلاف برخی شایعات هیچ‌گونه بیماری عفونی در ایشان و خانواده‌اش وجود نداشت و به صورت کاملاً ناگهانی دچار ایست قلبی شده‌اند. سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر روز یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد. سیامند رحمان در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید. ۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

هدیه میلیونی شهروند رشتی برای کمک به کنترل کرونا

رشت| رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: یک شهروند رشتی برای کمک به کنترل ویروس کرونا ۱۰ دستگاه پاشنده گند‌زدای موتوری را به سازمان آتش نشانی هدیه داد. بابک رمضانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و به جهت پیشگیری از پیشروی این ویروس در سطح شهر این سازمان هر شب نسبت به گندزدایی اقدام می کند، اظهار کرد: ده دستگاه پاشنده گندزدای موتوری توسط یکی از مدیران فروشگاه ادوات کشاورزی به این سازمان هدیه شد تا در امر گندزدایی، پاکسازی و ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی شهر رشت توسط آتش نشانان از آن بهره برداری شود. رییس سازمان آتش‌نشانی گفت: ارزش این دستگاه‌های گندزدای موتوری ۱۸ میلیون تومان است.

لغو مراسم اعتکاف‌ در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

ری| ‌با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم اعتکاف رجبیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام لغو شد. ‌به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با توجه به ورود و انتشار ویروس کرونا در کشور و تأکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طی هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم معنوی اعتکاف رجبیه امسال در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت اقشار مختلف مردم برگزار نخواهد شد. بر همین اساس، با عنایات الهی پس از رفع این ویروس و در صورت فراهم بودن شرائط مناسب‌، مراسم اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان آستان مقدس در اردیبهشت ‌ماه سال آینده برگزار می‌گردد.

گذر از مرز تولید یک میلیون و 200 هزار تن کلاف گرم

با تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا در سال رونق تولید و در یازده ماه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری، تولید کلاف گرم در این مجتمع به یک میلیون و 239 هزار تن رسید.

مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن اعلام این خبر و با قدردانی از عملکرد کارکنان این مجتمع گفت: این رکورد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل رشد 11.7 درصدی داشته است.مصطفی عطایی‌پور خاطرنشان کرد: از این میزان تولید حدود 80 درصد آن مربوط به ورق‌های ضخامت 2 میلی‌متر با کیفیت مطلوب است که یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل در کشور به شمار می‌رود.وی با بیان اینکه در سال گذشته، تولید در مجتمع فولاد سبا یک میلیون و 194 هزار و 600 تن بوده است گفت: رکورد جدید علی‌رغم محدودیت‌های زیاد در تأمین مواد اولیه، قطعات و متریال مصرفی باکیفیت در کلیه خطوط تولید به دست آمد.

مصرف آب در گلستان به پیک تابستان رسید

گرگان| شرکت آب و فاضلاب گلستان با صدور اطلاعیه‌ای از هم استانی‌ها خواست به‌منظور جلوگیری از کاهش فشار یا قطع آب، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. در اطلاعیه این شرکت آمده است: «به اطلاع کلیه مشترکین محترم شرکت آب و فاضلاب استان گلستان می‌رساند میزان مصرف آب از روز گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال‌های اخیر افزایش بسیار چشمگیری داشته و مشابه پیک مصرف آب در روزهای تابستان بوده است که متأسفانه ادامه روند مذکور منجر به افت قابل‌ملاحظه فشار در سطح شبکه توزیع خواهد شد. لذا به‌منظور جلوگیری از کاهش شدید فشار یا قطعی آب در سطح استان از شما مردم شریف و ‌فهیم تقاضا می‌شود با رعایت الگوهای صحیح مصرف آب و مدیریت مصارف، ما را در خدمت‌رسانی یاری فرمایند.

 

ارسال نظر