توسعه در استان از مسیر پژوهش‌های مبتنی بر نیاز مردم

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۶۹
توسعه در استان از مسیر پژوهش‌های مبتنی بر نیاز مردم

سیستان و بلوچستان|

توسعه در استان از مسیر پژوهش‌های کاربردی و مبتنی بر نیاز مردم می‌گذرد، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معتقد است: روند توسعه آتی در حوزه سلامت و سایر حوزه‌های آموزش عالی در استان از مسیر ارتقاء کیفیت و توسعه پژوهش‌های کاربردی و مبتنی بر نیاز مردم می‌گذرد. سید محمد هاشمی شهری در نشست هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به سرعت مراحل رشد و بالندگی را سپری می‌کند گفت: برای تسریع در این روند نیازمند برخورداری از منابع انسانی کافی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارایه تسهیلات و شرایط ویژه از قبیل اعمال ضریب‌های خاص را یکی از پیشنهادات کاربردی برای افزایش جذب و ماندگاری اعضای هیات علمی در استان برشمرد.

وی با اشاره به این واقعیت که در حال حاضر 25 نفر استاد تمام، 51 نفر دانشیار و 305 نفر استادیار و مربی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشغول به فعالیت هستند گفت: لازم است تا با هدف رقابت با دانشگاه‌های دیگر کشور، هر چه سریع‌تر به سمت اصلاح هرم هیات علمی حرکت کنیم.

هاشمی روند فعلی ارتقای اعضای هیات علمی که مبتنی بر چاپ مقالات تئوری است را یکی از نقاط ضعف روند ارتقاء برشمرد و گفت: بسیاری از همکاران بالینی ما به دلیل مشغله‌های متعدد درمانی و آموزشی فرصتی برای مشارکت در چاپ مقاله ندارند و باید برای رفع این مشکل نیز اقدام شود.

 

 

ارسال نظر