اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۵۹

خودرو دکتر مصدق به ثبت ملی رسید

کرج |مدیرکل میراث فرهنگی البرز از ثبت چهار اثر میراث تاریخی منقول و یک اثر میراث ناملموس استان در فهرست آثار ملی خبر داد. فخرالدین صابری در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های همکاران بنده در معاونت میراث فرهنگی استان البرز در آخرین جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی کشور چهار اثر منقول، ضریح چوبی امامزاده عبدالقهار روستای ورده و درهای امامزاده یحیی روستای دوزعنبر در شهرستان ساوجبلاغ، خودروی شخصی دکتر محمد مصدق در منزل که واقع در شهرستان نظرآباد و ظرف سفالی مکشوفه در گورستان تاریخی رزکان نو در شهرستان کرج هستند، به فهرست آثار ملی اضافه شد. وی افزود: همچنین اثر ناملموس شیوه پخت سنتی نان و شیرینی روستای سرودار در شهرستان کرج نیز از آثاری بود که در آخرین جلسه شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. با ثبت این پنج اثر در فهرست آثار ملی تعداد آثار ثبت شده استان البرز در این فهرست به ۲۹۷ اثر رسید.

یک واحد تجهیزات پزشکی متخلف در قزوین پلمب شد

قزوین| یک واحد تجهیزات پزشکی به علت احتکار ماسک و ژل شست‌وشو در استان قزوین پلمب شد. هوشنگ محمدی گفت: متصدی یک واحد تجهیزات پزشکی به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا، ماسک و ژل شست‌وشو را در یک انبار احتکار کرده بود که به دام قانون افتاد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: در گشت مشترک امروز با حضور کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن برای رسیدگی به شعبه مربوط ارجاع داده شد. محمدی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های واصله درباره گرانفروشی و عدم عرضه ماسک و اقلام دارویی، بهداشتی توسط تعدادی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی، گشت‌های مشترک از امروز کار بازرسی از همه داروخانه‌های استان را آغاز کرده‌اند.

شهادت ۲ مرزبان در درگیری با گروهک تروریستی

زاهدان|بامداد امروز در درگیری مسلحانه مرزبانان با یک گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور ۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسیدند. مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرزها پیشروی کرده بودند مطلع شدند. این گزارش حاکی است مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با اعضای این گروهک تروریستی به مقابله برخاستند که در این درگیری تعدادی از آنها با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به‌سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. در این درگیری مسلحانه متاسفانه 2 نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌ استواریکم «احمد رحمانی‌فرد» و سرباز «احمد توکلی» به فیض والای شهادت نائل آمدند.

 

ارسال نظر