اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۹۱

درگیری با متجاوزان مرزی در منطقه ممنوعه مرزی پاوه

کرمانشاه|فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: تعدادی متجاوز مرزی که قصد شکستن حریم ممنوعه منطقه مرزی در پاوه را داشتند در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند. سرهنگ یحیی الهی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی پاوه شب گذشته (دوشنبه شب) حین حراست و پاسداری از مرزهای غرب کشور، با تعدادی متجاوز که قصد شکستن حریم امنیتی مرزهای کشور را داشتند، برخورد کردند. الهی افزود: مرزبانان با فرمان ایست و اخطار نسبت به متواری کردن متجاوزان مرزی اقدام کردند که متجاوزان با بی‌توجهی به فرمان ماموران به راه خود ادامه دادند.فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ادامه داد: مرزبانان که از شکستن حریم امنیتی مرزهای کشورمان توسط متجاوزان اطمینان حاصل کرده بودند، با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت متجاوزان تیراندازی کردند که در پی این تیراندازی چهار متجاوز مجروح و یک نفر نیز کشته شد.

کمبود منابع چالش پیش روی صندوق‌های خرد زنان عشایری

بجنورد| مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی معتقد است: کمبود منابع یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که صندوق‌های خرد زنان عشایری این استان با آن مواجه است. محمدرضا قلی‌پور با اشاره به اینکه 17 صندوق خرد زنان عشایری در این استان تاکنون تشکیل شده است، اظهارکرد: این صندوق‌ها در زمینه تولید پرورش مرغ بومی، صنعت چرم، بافت سیاه چادر و صنایع دستی در حال فعالیت هستند. وی با بیان اینکه سرمایه 17 صندوق مذکور به 100 میلیون تومان رسیده است، افزود: ماهیانه بیش از 300 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به افراد متقاضی عضو صندوق‌ها ارایه می‌شود. قلی پور ادامه داد: برخی از این صندوق‌ها همچون صندوق خرد صنایع دستی توانسته برای 80 نفر از بانوان عشایری شغل ایجاد کند.

ماهی قرمز شب عید «کرونا» ندارد

بیرجند|در واکنش به شایعاتی که در خصوص واردات ماهی قرمز از چین مطرح می‌شود، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی می‌گوید: ماهی‌های قرمز عید از کشور چین به هیچ عنوان وارد نمی‌شوند و این خبر کذب است. محمد اصغر‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت تهیه ماهی سالم در ایام نوروز، اظهار کرد: ماهی نقش مهمی با سلامت فردی و عمومی جامعه دارد. وی افزود: مردم از خرید ماهی‌هایی که روی بدن آنها رشته‌های پنبه مانند وجود دارد، پرهیز کنند. اصغر‌زاده با بیان اینکه کودکان باید از دست زدن به ماهی خودداری کنند، تصریح کرد: اگر فلس‌های موجود در بدن ماهی کنده شده باشد، یا روی شکم آن لکه‌های تیره رنگ وجود داشته باشد یا شنای نامتعادل داشته باشد باید از خرید آن اجتناب کرد. وی بیان کرد: عده‌ای بدون اطلاع از روش نگهداری و بهداشت ماهی قرمز، در پیاده روها اقدام به فروش ماهی می‌کنند که مورد تأیید دامپزشکی نبوده و شهرداری باید با آنان برخورد کند.

 

ارسال نظر