اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۰۹

فناوری نانویی شارژ تلفن همراه با انرژی بدن

کاشان| جمعی از پژوهشگران دانشگاه کاشان با پژوهشگران اروپایی به فناوری نانویی شارژ تلفن همراه با ذخیره انرژی بدن دست یافتند. عضو هیات علمی دانشگاه کاشان گفت: محققان این واحد با مشارکت پژوهشگران موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک آلمان و دانشگاه‌های دکین و آر‌ام‌ای تی استرالیا و ایونینا یونان با توسعه فناوری برداشت‌کننده انرژی پوشیدنی، انرژی حاصل از راه رفتن را ذخیره و از آن برای شارژ تلفن همراه استفاده می‌کنند. محمدمهدی ابوالحسنی افزود: در این روش نانو ساختار برداشت‌کننده انرژی با استفاده از نظریه‌های ترمودینامیکی به گونه‌ای طراحی شده که ساختار داخلی نانوژنراتورها دارای تخلخلی با ابعاد کوچک‌تر از 100 نانومتر باشد. وی گفت: با قراردادن این برداشت‌کننده انرژی در بدن، انرژی تلف شده از حرکت دست، راه رفتن و تپش قلب به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود . عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: این گروه پژوهشی توانستند با موفقیت انرژی حاصل از راه رفتن فردی به وزن 80 کیلوگرم را ذخیره و برای شارژ تلفن همراه استفاده کنند .

بازداشت  شکارچی

یک قوچ وحشی  در خوسف بیرجند| شکارچی یک رأس قوچ وحشی در خوسف بازداشت شد. رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: با اعلام دستگیری شکارچی یک راس قوچ وحشی در خوسف همیاران افتخاری محیط زیست به ماموران نیروی انتظامی مبنی بر شکار غیرمجاز در یکی از مناطق آزاد این شهرستان، بلافاصله ماموران نیروی انتظامی برای پیگیری به محل اعزام و موفق به بازداشت شکارچی غیرمجاز و توقیف یک دستگاه خودروی سواری شدند. تقی‌زاده افزود: ماموران از داخل خودروی سواری، لاشه یک رأس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی، 42 فشنگ ساچمه‌زنی، 2 چاقوی شکار و یک دوربین چشمی کشف و ضبط کردند. وی گفت: متهم به مراجع قانونی معرفی شد.

احتمال قطع برق  در برخی از نقاط خراسان شمالی

بجنورد| قائم‌مقام شرکت برق خراسان شمالی از احتمال قطع برق در برخی از نقاط این استان طی اسفندماه خبر داد. علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در حال حاضر به منظور صرفه جویی در مصرف گاز، گازرسانی به نیروگاه شیروان محدود شده است. با محدودیت‌های صورت گرفته هم‌اکنون از شش واحد گازی نیروگاه شیروان فقط یک واحد فعال است. وی تصریح کرد: در حال حاضر یک واحد فعال در این نیروگاه ۱۵۲ مگاوات برق تولید می‌کند که نیاز استان فقط برطرف می‌شود. وی تاکید کرد: اما احتمال می‌رود برای صرفه جویی در مصرف سوخت و بهره‌مند شدن همه افراد از گاز، تولید برق کاهش و احتمال قطع برق در اسفندماه در این استان وجود داشته باشد. علیخانی افزود: از مردم درخواست می‌شود به منظور بهره مندی همه افراد از گاز و برق، مردم صرفه‌جویی در مصرف را داشته باشند.

افتتاح 50  واحد  مسکن مددجویی  بهزیستی در اردبیل

اردبیل| همزمان با تحویل بیش از 1600 مسکن مددجوی بهزیستی در سراسر کشور، پنجاه واحد مسکن مددجویی هم در استان اردبیل افتتاح شد. به گفته مدیرکل بهزیستی استان اردبیل برای ساخت این خانه‌ها به هر مددجو در شهرها 30 میلیون تومان و در روستاها 18 میلیون تومان کمک بلاعوض داده شده است. ستاری افزود: خانه‌های افتتاح شده به خانواده‌های دومعلولی، زنان سرپرست خانوار و معتادان رها یافته از اعتیاد تعلق دارد. او افزود: سهمیه استان اردبیل برای ساخت مسکن مددجویی خانواده‌های دو معلولی و زنان سرپرست خانوار و معتادان رها یافته از اعتیاد برای سال 98، نود واحد بود که باکمک و حمایت سازمان بهزیستی و تلاش همکاران در استان، امسال دو برابر سهمیه مشخص شده یعنی203 واحد ساخته و تحویل شده است.

پایان مسابقات مچ‌اندازی بانوان قهرمانی خراسان رضوی

مشهد|رقابت‌های مچ‌اندازی بانوان قهرمانی خراسان رضوی و انتخابی تیم استان در مشهد برگزار شد. این مسابقات باپایان مسابقات مچ‌اندازی بانوان قهرمانی خراسان رضوی حضور 41شرکت‌کننده در مشهد برگزار شد. در این رقابت‌ها در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان بخش راست دستان، خانم‌ها سعیده زارع، خدیجه نوایی، حمیده رحمانی، شبنم رحمانی، مریم مهران مهر، راحله اکبری، شمیم یعقوبیان‌فر، زهرا عباس‌آبادی، فاطمه صبوری، هلیا دولابی، فرشته نظری، صبا اروجی، مهلا فتح‌آبادی، زهرا صالحی، مهلا حسن‌آبادی و معصومه ناویانی به مقام نخست بخش خود دست یافتند.

همچنین در رقابت‌های بخش چپ دستان نیز مریم مهران فر، تهمینه خداجانی، هدیه رحمانی، الهه جعفری، مهلا حسن‌آبادی، مبینا خان‌زایی، شمیم یعقوبیان، فاطمه صبور و شبنم رحمانی موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.

 

ارسال نظر