اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۳۷

بهره‌برداری از 57کلاس درس استاندارد و ایمن در استان سمنان

سمنان|مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از افتتاح هشت طرح آموزشی و عمرانی با همکاری سازمان نوسازی مدارس خبر داد و گفت: ۵۷ کلاس درس استاندارد و ایمن در استان به بهره‌برداری می‌رسد..محمد دستورانی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه به‌رغم تمام محدودیت‌های مالی برای اجرای طرح‌های آموزشی، پژوهشی و غیره در مدارس تلاش می‌شود، ابراز داشت: می‌بایست نشست‌هایی از این دست تبیین شود که آیا در مسیر اهداف و چشم‌اندازهایی که ترسیم‌شده است در حرکت هستیم یا خیر؟

دستورانی بابیان اینکه در آستانه عید نوروز می‌کوشیم تا به دانش‌آموزان محروم خدماتی ارایه شود، در ادامه تصریح کرد: طرح گروه هم‌اندیشی مدیران مدارس و برنامه عملیاتی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استان با هدف نشاط اجتماعی در ماه‌های آینده برای استان سمنان در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

انجام مشاوره‌ برای درمان آسیب‌های اجتماعی

بیرجند|معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی می‌گوید: از ابتدای سال جاری ۳۷۹۴ مددجوی تحت حمایت خراسان جنوبی از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند. علی‌اکبر نخعی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۷۹۴ مددجوی تحت پوشش از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزندپروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل موثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.وی بیشتر خدمات مشاوره‌ای را درزمینه ازدواج، مسائل خانوادگی، مشکلات روحی و روانی، مشکلات تحصیلی و شغلی عنوان کرد و افزود: مشاورین این نهاد پس از آشنایی کامل از وضعیت خانواده‌های تحت حمایت، به آنان مشاوره‌های تخصصی ارایه می‌دهند.

تفاهم‌نامه اولیه احداث تراموا در کرمان منعقد شد

شهردار کرمان گفت: با ۱۵ شرکت داخلی و خارجی در مطالعات تراموا مکاتبه کردیم و شرکت مپنا پای کار آمد و تفاهم نامه‌ای برای امکان سنجی اولیه و بررسی مسائل فنی و اقتصادی با این شرکت منعقد شد. مهران عالم‌زاده دیروز در نشست سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه تراموا کرمان ضم با اشاره به مصوبه شورا برای مطالعات تراموا افزود: ثمره جلسات تخصصی باید به شورای شهر کرمان برای تصویب نهایی وارد شود. وی اظهار داشت: در حال پیگیری روش‌های تامین مالی پروژه احداث تراموا در شهر کرمان هستیم که ۳۰ درصد پروژه از محل بخش سرمایه‌گذاری و مابقی در جمع‌بندی با شورا از طریق دولت و شهرداری کرمان تامین مالی شود.شهردار کرمان عنوان کرد: دغدغه و انتظارات از سیستم حمل و نقل شهری باید مطرح و بهترین تصمیم برای اجرای پروژه گرفته شود و سیستم حمل و نقل کنونی کرمان امروزه با اتوبوس و ضعیف است و ظرفیت مسافر برای توسعه سیستم وجود دارد.

ضعف ولتاژ برق ۷۱ روستای خداآفرین رفع شد

تبریز|با نصب و بهره‌برداری از یک دستگاه اتوبوستر برق بخش منجوان و ترانس دوم روستای دریلو در شهرستان خداآفرین در پنجمین روز دهه فجر ضعف ولتاژ برق ۷۱ روستای این شهرستان رفع شد. این تجهیزات برق رسانی دیروز با حضور امیری راد فرماندار خداآفرین در روستای طوعلی سفلی بهره‌برداری شد. برای این اتوبوستر و ترانس برق ۱۳میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شهرستان خداآفرین با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع (۳.۳ درصد مساحت استان) از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

اجرای 20 پروژه زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه

اصفهان|به‌منظور تحقق هرچه بیشتر اهداف فولاد مبارکه در توسعه متوازن و ارتقای دستاوردهای زیست‌محیطی طی 2 سال اخیر بیش از 20 پروژه زیست‌محیطی در این شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2 هزار میلیارد ریال و 18 میلیون یورو عملیاتی شده است.

این مطلب را حسین مدرسی‌فر مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: این شرکت با تولید حدود نیمی از تولید فولاد کشور، همواره توسعه متوازن را به‌موازات افزایش ظرفیت تولید در دستور کار خود داشته و در حوزه محیط‌زیست نیز به عنوان اولویت شرکت و مطابق با شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به عنوان اولین مجتمع بزرگ صنعتی کشور در سال 1376 موفق به اخذ گواهی بین‌المللی ISO 14000 شد، گفت: شرکت فولاد مبارکه از سال 1389 علاوه‌بر عضویت در برنامه پایش گازهای گلخانه‌ای انجمن جهانی فولاد، برنده جایزه انجمن جهانی انرژی، مدیریت سبز اروپا، مدیریت انرژی و مدیریت پسماند شده است

 

 

ارسال نظر