اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۰۶

واریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان سیل‌زده

کرمان| مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: کمک هزینه نقدی به میزان ۵۰۰ هزار تومان نیز به حساب مددجویانی که از سیل آسیب‌ دیده‌اند واریز شده است و مبلغی نیز فردا به صورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب آنها واریز خواهد شد. «عباس صادق‌زاده» با اشاره به سامانه بارشی سیل‌آسای چند روز اخیر و متاثر شدن برخی مناطق استان کرمان از سیل، گفت: طبق مصوبه ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه‌ای از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان سیل زده بهزیستی مناطق سیل‌زده استان واریز می‌شود که بر این اساس خانواده یک نفره ۳۵۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و هفتاد هزار تومان دریافت خواهند کرد که این مبلغ بر اساس تعداد خانوار افزایش می‌یابد.

2 شهربازی کرمانشاه همچنان غیراستاندارد و پلمب است

کرمانشاه| کارشناس اداره‌ کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هر 2 شهربازی شهر کرمانشاه به‌ دلیل استاندارد نبودن تجهیزات، همچنان پلمب است و امکان فعالیت ندارند.

سیدپیام شفیعی با اشاره به وجود دو شهربازی در شهر کرمانشاه شامل شهربازی پل ولایت و شهربازی فانفار طاق‌‌بستان، اظهار داشت: هر 2 شهربازی به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات و وسایل بازی، پلمب هستند و امکان فعالیت ندارند. وی گفت: چندی قبل قرار بود با کمک سرمایه‌گذار تمام تجهیزات قدیمی این 2 شهربازی تعویض و وسایل بازی نو جایگزین آنها شود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. کارشناس اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت نصب تجهیزات جدید اداره استاندارد آماده همکاری است، گفت: اگر تجهیزات به روز نصب شود، ما هم آماده‌ایم پروانه استاندارد نصب و بهره‌برداری برای این وسایل صادر کنیم، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و از تجهیزات قدیمی 2 شهربازی نیز هیچکدام نشان استاندارد ندارند.

آغاز طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی در قزوین

قزوین| طرح برآورد هزینه تولید محصولات زراعی در قزوین همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۱ دی تا ۲۴ بهمن ماه سال جاری به صورت نمونه‌گیری در ۹۸ روستای استان اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین دیروز با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح، برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، تخمین متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت، تعیین متوسط هزینه آماده‌سازی زمین و کاشت، داشت و برداشت به تفکیک نوع عملیات و نحوه عملیات غیرماشینی و ماشینی است. حمیدرضا تبسمی افزود: برآورد متوسط میزان استفاده از منابع مختلف آب برای آبیاری مزارع و تخمین متوسط میزان و ارزش نهاده‌های مصرف شده کشاورزی شامل کود، سم و بذر برای یک هکتار از محصولات زراعی از دیگر اهداف این طرح است.

 

ارسال نظر