اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۲۶

صدور حکم قطعی اعضای باند ۱۱ نفره جعل اسناد در مازندران

ساری| رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: حکم قطعی دادگاه در خصوص اعضای باند یازده نفره که با جعل اسناد موجبات آزادی زندانیان در مازندران را فراهم می‌کردند صادر شد. حجت‌الاسلام گفت: با تلاش شبانه‌روزی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان باند ۱۱ نفره جعل و صدور گواهی خلاف واقع و تحصیل مال از طریق نا مشروع در استان شناسایی و پرونده قضایی در این خصوص، تشکیل شد که با طی مراحل قانونی رأی قطعی آنان صادر شد. او افزود: به موجب دادنامه صادره از یکی ازشعبات دادگاه تجدیدنظر استان، این افراد که تعدادی از آنان کارشناسان رسمی دادگستری بودند، جمعاً به تحمل ۵۶ سال حبس تعزیری و مبلغ ۹۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون رالل جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند. رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: متهمان یاد شده با جعل اسناد رسمی وصدور گواهی خلاف واقع ودریافت مبالغ کلان موجبات آزادی زندانیان را فراهم می‌کردند.

گونه‌های جانوری خراسان جنوبی در معرض خطر انقراض

بیرجند| مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از جمع‌آوری و معدوم‌سازی بیش از دو هزار تله و دام زنده.گیری هوبره از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. حسن وی با اظهار نگرانی از وجود این تعداد تله زنده‌گیری در منطقه تصریح کرد: هرساله هزاران درخت و درختچه تاغ برای ایجاد مانع و هدایت پرنده‌ها به سمت تله‌ها قطع می‌شوند، صدها پرنده یا پستانداران کوچک دیگر ناخواسته در این تله‌ها گرفتار شده و بیشتر آنها کشته می‌شوند که اگر چاره‌اندیشی نشود، نابودی طبیعت استان خراسان جنوبی را در پی خواهد داشت. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه زنده‌گیری و فروش هوبره تبدیل به شغل کاذبی برای برخی از جوامع محلی مخصوصا روستاهای مرزی شده است، گفت: این زنگ خطری برای از هم گسستن زنجیره‌های غذایی طبیعت منطقه و شکل‌گیری بحران‌هایی همچون پدیده گرد و غبار به واسطه نابودی تاغزارها و پوشش گیاهی منطقه خواهد بود.

صادرات ۵۷۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی

خرم آباد|  مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۵۷۰ میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی داشته‌ایم که تنها ۴۰۰ میلیون دلار آن متعلق به یک استان بوده است. حسین زینلی در ستاد توسعه گیاهان دارویی لرستان که درمحل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نگاه بشریت به سلامت است و باید از طبیعت حفاظت کنیم و از آن بهره‌برداری مناسب داشته باشیم. وی با بیان اینکه زنجیره ارزشی در جهاد کشاورزی تعریف شده است، عنوان کرد: زنجیره ارزش یعنی از زمین کشاورزی تا سفره مردم باید پیش‌بینی و ارزش‌گذاری شود. زینلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۷۰ میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی داشته‌ایم که تنها ۴۰۰ میلیون دلار آن متعلق به یک استان بوده است، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید روی محصولات ارزشمند هر منطقه تمرکز کنند تا تحول ایجاد شود، اگر انواع داروها و مواد غذایی را تولید می‌کردیم آیا به اندازه زعفران ارزشمند نبود؟ و این درحالی است گیاه زعفران با مشقت به‌ دست می‌آید.

کسب جایزه فرهنگ سازی در کنفراس روابط‌عمومی

اصفهان|شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در شانزدهمین کنفراس بین المللی روابط عمومی ایران به دلیل تاسیس خانه فرهنگ آب و ایجاد بستر مصرف بهینه آب در جامعه موفق به کسب جایزه فرهنگ‌سازی شد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تنها شرکتی در کشور می‌باشد که خانه فرهنگ آب را باهدف ترویج مصرف بهینه آب در جامعه راه‌اندازی نمود.

سیداکبر بنی‌طبا اعلام کرد: در چند سال اخیر علاوه براینکه در خانه فرهنگ آب با استفاده از ظرفیت مربیان مجرب کودکان در نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت آموزش مصرف درست آب قرار می‌گیرند ازظرفیت هنرمندان و اصحاب رسانه در راستای ترغیب همه مردم بهره‌مند شده است.

مراکز نصب کپسول «ال‌پی‌جی» در قم مجوز فعالیت ندارند

قم| مدیرکل استاندارد قم گفت: هیچ‌کدام از مراکز نصب کپسول گاز «ال‌پی‌جی» در قم مجوز و موافقت‌نامه‌ای از شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی برای نصب کپسول گاز مایع ندارند. مجید آوری فرد دیروزدر جلسه کارگروه تنظیم بازار قم بیان کرد: نصب کپسول‌های «سی‌ان‌جی» و «ال‌پی‌جی» جز در محل خودروسازی‌ها ممنوع است. مراکز دیگر صرفا در صورت کسب مجوز از شرکت‌های خودروسازی می‌توانند نسبت به نصب کپسول گاز مایع اقدام نمایند.

وی بیان داشت: مجوز تولید کپسول‌های استاندارد گاز مایع توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرشده و تولید آن مانعی ندارد.

 

ارسال نظر