اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۳۳

شرکت‌های توزیع‌کننده دارو باید دارای شناسنامه باشند

سنندج|معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: تمام توزیع‌کنندگان در بخش دارو و غذا باید دارای شناسنامه و انبارهای آنها شناخته‌شده باشد. عطاءالله حیدری دیروز در نهمین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت، افزود: با توجه به حاکم بودن تحریم‌ها بر کشور و مشکلاتی که استکبار جهانی در بحث دارو به وجود آورده باید بتوانیم دسترسی به تغذیه سالم را برای مردم فراهم کنیم. حیدری با اشاره به اینکه نمی‌توانیم در چرخه رسمی دارو خارجی فراهم کنیم، ذکر کرد: در بحث دارو و مواد غذایی با یک دوگانگی مواجه هستیم، به لحاظ شرایط تحریم برخی از کشورها به ما دارو و مواد اولیه نمی‌دهند و کشورهایی که موافق به دادن دارو هستند در انتقال ارز برای ورود مشکل‌ دارند در این راستا افراد زیادی در کشور به دلیل بیماری به داروهای خارجی نیازمند هستند که به اجبار از چرخه غیر رسمی دارو فراهم می‌کنند.

جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بابل برگزار شد

ساری|تقی‌پور رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابل درجلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بابل عنوان کرد: جلسه ستاد بازآفرینی با موضوع بحث در خصوص تعیین و اعلام یک محله هدف برای شهرهای گتاب و گلوگاه و زرگرشهر و خشرود پی و در خصوص نحوه هزینه کرد دستگاه‌های عضو ستاد در حوزه کاری خودشان از محل 30 درصد اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی و همچنین آخرین وضعیت اقدامات ستاد از سوی دبیر جلسه بوده است.وی اظهار داشت: بازآفرینی شهری پایدار از مهم‌ترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء بهسازی، نوسازی و توانمند‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، توانمند‌سازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌باشد و تشریک مساعی و هماهنگی دستگاه‌ها برای تحقق این امر لازم و ضروری است .

بهره‌‌برداری از 9 طرح عمرانی آب و فاضلاب مرکزی

اراک|مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی می‌گوید: ۹ طرح عمرانی این شرکت با اعتبار ۱۲۱ میلیارد ریال هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر در شهرستان‌های این استان بهره‌برداری می‌شود. «یوسف عرفانی‌نسب» افزود: این طرح‌ها شامل ایستگاه پمپاژ دلیجان، آبرسانی به محلات، میلاجرد و مامونیه، مخزن ذخیره کارچان، خط انتقال آب به خنداب، ذخیره آب نظم‌آباد، مرکز کنترل و تله متری تاسیسات آب مهاجران و ارتقای توانمندی آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب اراک است. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پمپاژ کارچان نیز در دهه فرخنده فجر امسال با اعتبار هشت میلیارد ریال آغاز می‌شود، اظهار داشت: اعتبار این طرح‌ها از محل کمک‌ها و هدایای مردمی، مقام معظم رهبری، ریاست‌جمهوری، ملی و استانی تامین شده است.

بهره‌برداری از خروجی‌های پست برق ساری 6

ساری|مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از بهره‌برداری خروجی‌های پست ساری 6 با اعتبار 12 میلیارد و 206 میلیون ریال در سال 98 خبر داد. رضا غفاری گفت: هدف از احداث خروجی‌های پست ساری 6، کاهش بار مناطق متمرکز جنوب و مرکز شهرستان ساری، رفع ضعف ولتاژ انتهای فیدرهای سمت لاکدشت، آبندانسر و.... تعدیل بار ترانس‌های پر بار پست‌های فوق توزیع ساری 3 و ساری 5، پاسخ به نیاز تامین و رشد بار مناطق پیوندی، صبا، 15 خرداد، سلمان فارسی و بلوار امام رضا (ع) و کشاورز ساری است. به گفته غفاری این پروژه 13 فیدر مجزا دارد که برق قسمت اصلی و مرکزی و پر جمعیت مرکز استان مازندران را تامین می‌کند .

 

ارسال نظر