اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۵۳

انعقاد قرارداد تولید ریل مترو مابین متروی تهران و ذوب‌آهن

اصفهان|مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای اولین‌بار قرار داد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید‌کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان امضا شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران وحومه صبح روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۸ در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تفاهم نامه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تامین ۸۰۰ تن ریل مترو در برج میلاد منعقد شد.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهم‌ترین راه برون رفت از تحریم‌ها است افزود: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می‌شود که خود کفایی ارزی را به همراه دارد.

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی

زاهدان| فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش آماده انتقال هرگونه بار و کمک‌های مردمی و هلال احمر به مناطق سیل زده است. امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» دیروز با اشاره به جاری شدن سیل در مناطقی از سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان و نیاز مردم شریف این مناطق به کمک‌های مردمی اظهار داشت: ظهر امروز نخستین محموله ۱۵ تنی از کمک‌های مردمی و هلال احمر، از قبیل چادر، پتو، زیرانداز، بخاری برقی، کف‌کش، مواد خوراکی و شلنگ آتش‌نشانی از طریق پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد. او اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش همواره در خدمت مردم بوده و هم‌اکنون نیز آماده انتقال هرگونه بار و کمک‌های مردمی و هلال احمر به مناطق سیل زده است.

۴۰ درصد قیمت پیاز پس از بارش برف افزایش یافت

مشهد| رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: نرخ عرضه پیاز به عنوان یکی از سبزی‌های پرمصرف ظرف هفته اخیر در سطح بازار کلان‌شهر مشهد تا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. حیدر ساکن برجی با بیان اینکه قیمت کنونی عرضه هر کیلوگرم پیاز در میدان‌بار نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال افزایش یافت، گفت: بارش اخیر برف و باران سبب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت پیاز در میدان‌بار این کلان‌شهر شد. ساکن برجی افزود: بررسی و رصد وضعیت بازار در مشهد نشان می‌دهد در حالی کمبود عرضه پیاز قیمت آن را افزایش داده که به حد کافی پیاز در انبار استان‌های تولیدکننده آن در دیگر نقاط کشور وجود دارد. وی قیمت امروز هر کیلوگرم پیاز را در میدان بار مشهد بین ۵۰ هزار تا ۵۵ هزار ریال ذکر کرد. این قیمت در حوزه خرده‌فروشی با محاسبه ۳۰ درصد سود مغازه‌دار به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌شود.

۲۵رشته صنایع دستی کردستان به ثبت ملی رسیده است

سنندج| سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تاکنون ۲۵ رشته صنایع دستی در کردستان توسط معاونت صنایع دستی استان کردستان ثبت ملی شده است. خسرو قاضی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵ رشته فعال صنایع دستی در کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۵ رشته ثبت ملی شده‌اند. وی افزود: این صنایع دستی ثبت ملی شده رشته‌هایی همچون گلیم سنه، خراطی سنتی، شالبافی، نازک کاری، ارغوان بافی، روش ساخت پستک بانه، اروسی‌سازی، هنر رنگرزی گیاهی، مهارت در کلاش بافی، سفال‌گری سنتی و ... را شامل می‌شود

 

 

ارسال نظر