۵۴ درصد شاغلان امسال استان سمنان فاقد مهارت‌اند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۴۸
۵۴ درصد شاغلان امسال استان سمنان فاقد مهارت‌اند

سمنان| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان از بسترسازی برای اشتغال به‌کار جویدندگان کار امسال در این استان خبر داد و گفت: ۵۴ درصد افراد مشغول به کار شده امسال در این استان فاقد مهارت بودند.

اسماعیل غنیان در کارگروه اشتغال استان سمنان از تلاش برای مهارت‌آموزی به جویندگان کار در این استان طی چند سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده آموزش‌های مهارت‌آموزی در استان سمنان در سال‌های گذشته مبتنی بر نیاز بازار بوده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال‌زایی در این استان طی سال جاری خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا آذر ۹۸، هفت‌هزار و ۳۹۰ جوینده کار در استان سمنان نام‌نویسی کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۹۰ نفر به کار مشغول شدند. دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان ادامه داد: از تعداد نام‌نویسی‌کنندگان و جویندگان کار، ۶۰ درصد دیپلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر بودند. وی با بیان اینکه ۵۴ درصد از مجموع افراد مشغول به کار شده در استان بدون مهارت هستند بر ضرورت روند مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و مهارتی به متقاضیان در این استان تاکید کرد. او گفت: امسال می‌بایست ۱۰ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد شود که تاکنون پنج هزار و ۵۶ فرصت شغلی ایجاد شده که بیش از 50درصد تعهد اشتغال استان است.

 

ارسال نظر