اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۳۴:۲۸
کد خبر: ۱۶۱۲۰۶

کشتی حامل ۵۰ هزار تن  شکر در بندر امام(ره) پهلو گرفت

اهواز|مدیرکل غله خوزستان می‌گوید: کشتی حامل ۵۰ هزار تن شکرخام (زرد) در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، خدارحم امیری‌زاده گفت: شکر، بخشی از واردات راهبردی کشور بوده که به منظور ذخیره‌سازی و تأمین نیاز‌های داخلی کشور و با مدیریت شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت می‌گیرد. این محموله ۵۰ هزار تنی شکر وارداتی به واحد‌های کارخانه تصفیه شکر کشور انتقال می‌یابد. به گفته امیری‌زاده، امسال حدود ۴۰۰ هزار شکر خام از کشور‌های هندوستان و برزیل از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است. مدیرکل غله خوزستان با اشاره به اینکه روند واردات شکر و سایر کالا‌های اساسی به کشور بدون مشکل خاصی ادامه دارد پیش بینی کرد تا پایان امسال حجم واردات و تخلیه شکر خام در بندر امام به ۸۰۰ هزار تُن برسد. بیش از ۹۰ درصد غلات، کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی و دامی به صورت فله از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود و از طریق شبکه ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود. امسال بیش از ۱۴ میلیون تُن کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور شده است.

موافقت با افزایش سرمایه شرکت فولا مبارکه

اصفهان|حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولادمبارکه در جمع سهامداران این شرکت گفت: عدم توازن در نورد گرم گروه فولاد با تکمیل طرح شهیدخرازی و نورد گرم ۲ حل خواهد شد. بیش از ۵۴ درصد این پروژه ایرانی است و در صورت انجام مراحل اداری طی ۹۰۰ روز به بهره‌برداری خواهد رسید. در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه با افزایش سرمایه شرکت به میزان 60.76 درصد موافقت شد. گفتنی است در ۸ ماهه؛ ۷.۸ میلیون تن زنجیره فولاد صادر شد.

بنادر مسافری هرمزگان تعطیل شد

بندرعباس|بنادر مسافری هرمزگان بدلیل وزش باد و مواج شدن دریا و همچنین بارش شدید باران تعطیل اعلام شد. حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: بدلیل وزش باد و مواج شدن دریا و همچنین بارش شدید باران، تردد در بنادر مسافری مرکز استان به سمت جزایر قشم و هرمز متوقف شده است. وی افزود: مسافران حتما پیش از عزیمت به بندر شهید حقانی، آخرین وضعیت تردد را از طریق سامانه ۳۱۱۱ جویا شوند. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه وضعیت تردد به جزایر برای روز‌های شنبه و یک شنبه نیز ممکن است دچار اختلال شود، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای اطلاع از وضعیت سفر‌های دریایی، تماس با سامانه تلفنی ۳۱۱۱ است که آخرین وضعیت بنادر در آن هر لحظه به‌روز‌رسانی می‌شود.

 

ارسال نظر