اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۱۱۲

حکایت مسافر جا مانده از پرواز تهران-  اوکراین

ساری| رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سوادکوه گفت: خودروی مسافر تهران - اوکراین به علت داشتن خلافی توقیف شد و وی از پرواز جا ماند. محمد صادقی در مورد نجات جان مسافر جا مانده از پرواز اوکراین به علت توقیف خودرو در این محور خبر داد و اظهار کرد: دیروز یک دستگاه لکسوز در حوالی شهر زیرآب به دلیل سرعت بالا توقیف شد و پس از بررسی متوجه خلافی بالای این ماشین شدیم. این خودرو مبلغ دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان خلافی داشت و از آنجایی‌که خلافی بالای یک میلیون تومان‌ منجر به توقیف خودرو می‌شود، دستور توقیف این خودرو صادر شد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سوادکوه خاطرنشان کرد: صاحب این خودرو که اهل استان گلستان بود برای رسیدن به پرواز تهران- اوکراین عجله داشت و از توقیف خودروی خود ناراحت بود و از ما می‌خواست ماشینش را از توقیف دربیاوریم اما مقررات این اجازه را به ما نمی‌داد. صادقی ادامه داد: وی صبح چهارشنبه پس از اطلاع از سقوط این هواپیما و کشته شدن همه سرنشینان آن از نجات جان خود خوشحال شد و در تماس تلفنی با ماموران پلیس راه از ما به خاطر توقیف خودرو و اعمال قانون تشکر کرد.

تعرفه پیست‌های اسکی   تهران تغییر  نکرد

تهران | رییس هیات اسکی استان تهران اعلام کرد: تعرفه ورودی چهار پیست استان تهران نسبت به سال گذشته بدون تغییر ماند. مرتضی ساوه شمشکی اظهارداشت: قیمت‌گذاری تعرفه‌های استفاده پیست‌های اسکی طبق مصوبه اداره کل صنعت، معدن و تجارت و ستاد تعزیرات استان بوده که تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای آنها اعمال نشده است. وی با بیان اینکه قیمت‌ها همانند سال گذشته محاسبه می‌شود خاطرنشان کرد: مستندات و پیوست مطالعاتی تغییر تعرفه پیست‌ها به اداره صمت و تعزیرات ارسال شده که پس از بررسی نتیجه به اداره کل ورزش و جوانان ابلاغ خواهد شد. به گفته ساوه شمشکی قیمت ورودی به پیست توچال و دربندسر نیز به ترتیب ۱۰۰ و ۱۳۵ هزار تومان است. در حال حاضر استان تهران دارای چهار پیست توچال، آبعلی، دربندسر و شمشک بوده که تنها به علت برف کافی پیست توچال و دربندسر فعال است.

اختصاص کمک بلاعوض برای خسارت دیدگان سیل گیلان

 رشت| معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمک بلاعوض برای جبران خسارت دیدگان سیل فروردین ماه سال جاری به گیلان اختصاص یافت . علیزاده اظهار کرد: مبلغ ۵۵ هزار و ۹۵۰میلیون ریال کمک بلاعوض و مبلغ ۵۰ هزار میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی با کارمزد چهار درصد برای جبران خسارت دیدگان سیل فروردین ماه سال ۹۸ برای زمین های زراعی و باغی، دام و طیور، آبزیان و زنبور عسل، مزارع پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و ایستگاه های پمپ آب برای استان گیلان اختصاص یافت.

هشدار  نسبت به  ماندگاری مگس میوه  در مازندران

ساری| سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این که شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های پیش آگاهی استان مشاهده شده است ، نسبت به طغیان این آفت در فصل بهار و تابستان سال آینده هشدار داد. بر اساس اعلام جهاد کشاورزی ، علت ماندگاری آفت مگس مدیترانه ای در عرصه های باغی و کشاورزی استان با وجود اقدامات مقابله ای انجام شده ، عدم برداشت میوه های رسیده است که بهترین مکان برای تغذیه و زادآوری این آفت محسوب می شود.

جهاد کشاورزی مازندران پیش از این چند بار با انتشار اطلاعیه ای از باغداران خواسته بود تا میوه های رسیده سردرختان را بویژه مرکبات را برداشت و میوه های پوسیده را هم از پای درختان جمع آوری کنند تا چرخه مقابله با آفت مگس مدیترانه ای کامل شود. این سازمان همچنین از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هم خواسته بود تا میوه درختان مثمر معابر عمومی و محوطه ادارات را برداشت کنند تا کارزار مقابله با آفت مگس میوه با موفقیت همراه شود.

از خرید مواد دام غیرمجاز و مشکوک  خودداری کنید

سنندج| مدیرکل دامپزشکی کردستان، گفت: از هرگونه خرید و حمل‌ونقل غیرمجاز دام و فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی خودداری کنید. مجتبی ورمقانی اظهار کرد: با توجه به بروز بیماری تب برفکی در تعدادی از دامداری‌های کشور اطلاعیه مهمی می‌بایست توسط دامداران روستایی، واحدهای دامداری صنعتی، اتحادیه‌های گاوداران و دامداران، همکاران شاغل در امورات درمانی و پیشگیری از بیماری بخش خصوصی موردتوجه و رعایت قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه از هرگونه خرید و حمل‌ونقل غیرمجاز دام و فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی خودداری کنید، افزود: از تردد غیرضروری افراد به‌ویژه افراد پرمخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها ارتباط دارند در داخل محوطه دامداری به‌طورجدی جلوگیری به عمل‌آورید.

 

ارسال نظر