کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۹۳

سفر پسر پادشاه سعودی به لندن و واشنگتن

محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، به خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع این کشور و برادر کوچک‌ترش، دستور داده طی دو روز آتی به امریکا و بریتانیا سفر کند. به‌گزارش شرق‌الاوسط، خالد بن‌سلمان در امریکا با مقامات ارشد کاخ‌سفید و دو وزارت‌ خارجه و دفاع دیدار خواهد کرد. در حالی سفر این مقام سعودی به واشنگتن انجام خواهد شد که امریکا در اقدامی تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نایب‌رییس این سازمان را به همراه همرزمانشان به شهادت رساند.

امریکا آموزش ارتش پاکستان را از سر می‌گیرد

رییس‌جمهوری امریکا دستور برقراری برنامه‌های آموزشی و تمرین نظامی در پاکستان را پس از بیش از یک سال تعلیق دوباره صادر کرده است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این اقدام از سوی دولت امریکا نشانه‌ گرم شدن روابط اسلام‌‌آباد و واشنگتن پس از دیدار عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان و دونالد ترامپ در سال گذشته است. ژانویه ۲۰۱۸، دولت امریکا تقریبا تمامی کمک‌های امنیتی خود به پاکستان را متوقف کرد. در آن زمان ترامپ پاکستان را به عدم انجام اقدامات مناسب برای مقابله با فعالیت‌های گروه‌های تروریستی متهم کرد.

مداخله ترکیه در لیبی تهدیدی برای منطقه است

عربستان موافقت پارلمان ترکیه با اعزام نیروهای نظامی به خاک لیبی را محکوم کرده است. به‌گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دولت ریاض اقدامات ترکیه در لیبی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای حل مساله لیبی و خلاف موضع‌گیری کشورهای عربی دانست. ریاض تاکید کرده: «این اقدام ترکیه به منزله تهدیدی برای امنیت و ثبات لیبی و نیز تهدیدی برای امنیت کشورهای عربی و منطقه بوده و دخالت در امور یک کشور عربی با نقض آشکار اصول و منشورهای بین‌المللی است. »

اختلاف بر سر حضور نیروهای آلمانی در عراق

تهدیدهای موجود در عراق بحث درباره ماندن سربازان آلمانی در این کشور را شدت بخشیده است. برخی سیاستمداران خواستار بازگشت آنها هستند و برخی دیگر بر ادامه ماموریت تاکید می‌ورزند؛ ماموریتی که تعلیق شده است. به‌گزارش دویچه‌وله، زاسکیا اسکن از رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان بازنگری در ماموریت سربازان آلمانی در عراق را خواستار شده است. این در حالی است که رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان، بر ماندن نیروهای این کشور در عراق تاکید می‌کند.

 

 

ارسال نظر