اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۳۸

عامل بنزین پاشی به شهردار بوشهر تحت پیگرد قانون است

بوشهر|حسین‌پور رییس روابط عمومی شهرداری بوشهر در خصوص بنزین پاشی به شهردار بوشهر گفت: تلاش‎ها برای شناسایی عامل بنزین پاشی روی سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر همچنان ادامه دارد.حسین پور یادآور شد: عامل بنزین پاشی که در واقع به علت اختلاف قیمت خرید ملک با شهرداری اقدام به بنزین پاشی کرد، تحت پیگرد قانون است. او افزود: این شهروند معترض یکشنبه شب حین خروج شهردار از عمارت امیریه (محل برگزاری نشست شورای شهر) قصد گرفتن امضا و موافقت شهردار با قیمت دلخواهش را داشت که در پی ممانعت شهردار با قیمت غیرکارشناسی اقدام به بنزین پاشی کرد. رییس روابط عمومی شهرداری بوشهر عنوان کرد: واحد حقوقی شهرداری اکنون پیگیر موضوع این شهروند معترض و تخلفش است.

آغاز توزیع گوشت منجمد و برنج با نرخ مصوب

اراک|معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از توزیع ۲۰۰ تن گوشت منجمد و ۷۰۰ تن برنج وارداتی با نرخ مصوب دولتی در این استان خبر داد. جعفر اصغری با اعلام خبر فوق اظهار داشت: گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار با قیمت ۳۸۵ هزار ریال در هر کیلوگرم خریداری شده و با نرخ هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال در نقاط مختلف استان مرکزی توزیع می‌شود. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: خرید هر خانوار از محموله وارداتی گوشت منجمد تا سقف پنج کیلوگرم بدون مانع است و توزیع مردمی این محموله از طریق فروشگاه‌های بزرگ نقاط مختلف استان انجام می‌شود.معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: همچنین توزیع ۷۰۱ تن برنج وارداتی با نرخ مصوب دولتی با هدف تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های بزرگ نقاط مختلف این استان آغاز شده که این برنج‌ها با ۲ نوع کیفیت به قیمت درجه یک هر کیلوگرم ۸۹ هزار ریال و درجه ۲ هر کیلوگرم ۷۴ هزار ریال در استان توزیع می‌شود.

بالاترین آمار قبولی کنکور پس از یزد متعلق به رزن است

همدان|فرماندار شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن در تراز علمی قبولی کنکور رتبه دوم کشوری را دارد.

سیدرضا سلامتی اظهار کرد: شهرستان رزن از سال ۹۱ تاکنون رتبه نخست استان را در تراز علمی شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان قبولی کنکور کسب کرده به‌طوریکه در سطح کشور رتبه دوم بعد از یزد متعلق به شهرستان رزن است.

وی به قبولی شرکت‌کنندگان و رتبه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ نفر در رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ شاخه نظری سال ۹۸ و ۵۳ نفر در رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ شاخه‌های نظری سال ۹۸ قبول شده‌اند که ۱۴ نفر در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و ۶۰ نفر در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند.

ردیابی ملخ‌ها در تمام شهرستان‌های هرمزگان

بندرعباس|رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای آبان سال جاری تاکنون یک هزار و ۹۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم پاشی شده است. علی باقرزاده همایی با اعلام این خبر، افزود: ردیابی ملخ‌ها در تمام شهرستان‌ها به‌طور شبانه روز در حال اجراست. وی اضافه کرد: براساس هشدار دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از هند و پاکستان به نوار ساحلی دریای عمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان وجود دارد. باقرزاده همایی افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از ملخ‌ها در شهرستان‌های سیریک، جاسک، بشاگرد و میناب در حال جابه‌جایی هستند. وی اضافه کرد: برای مبارزه با ملخ‌ها تمامی تمهیدات لازم در تمامی شهرستان در نظر گرفته شده است وبا توجه به پیش بینی‌ها و احتمال گسترده شدن هجوم ملخ‌ها همیاری و مساعدت دستگاه‌های دولتی و نیرو‌های مردمی ضروری است.

نشست هم‌اندیشی شرکت توانیر و شرکت توزیع برق مازندران

ساری|نشست هم‌اندیشی دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر و شرکت توزیع نیروی برق مازندران با حضور خانی مدیرکل و وارسته معاون دفتر تامین منابع توانیر و مدیرعامل و معاونین و اعضای کمیته تامین منابع مالی شرکت توزیع نیروی برق مازندران در ساری برگزار شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در این نشست صمیمی ضمن تشکر، حضور گرم مدیرکل و معاون دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر در مازندران را فرصت مغتنمی برای شرکت توزیع نیروی برق مازندران دانست. مهندس رضا غفاری به بیان کلی شرایط مالی شرکت اشاره و یادآور شد: با توجه به اوضاع مالی و شرایط بودجه‌ای در ابتدای فعالیت خود به عنوان مدیرعامل این شرکت حسب ضرورت، کمیته تامین منابع مالی را با هدف پیگیری تامین و خلق منابع مورد نیاز، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری تشکیل داده‌ایم. مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر نیز با بیان اینکه برای اولین‌بار در شرکت توزیع برق مازندران حضور یافته، گفت: تشکیل کمیته حرکت بسیار خوبی است.

 

ارسال نظر