اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۲۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۸۲۴۷

ابلاغ مصوبه اختصاص اعتبار برای آبگیری کامل سد گلورد

ساری|معاون اول رییس‌جمهور تصویب نامه موضوع اختصاص اعتبار به مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای آبگیری کامل سد گلورد مازندران را برای اجرا ابلاغ کرد.با تصمیم هیات وزیران در جلسه سوم آذر ۱۳۹۸، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای آبگیری کامل سد گلورد مازندران به لحاظ نقش این اقدام در پیشگیری از سیل‌های آتی و حوادث غیر‌مترقبه، احداث راه و پل جایگزین (راه روستایی واقع شده در پایین‌تر از آب دریاچه سد مذکور) و برقراری ارتباط جاده‌ای روستاهای بالادست به وزارت نیرو اختصاص می‌یابد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.بر همین اساس، وزارت نیرو موظف است گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور اعلام نماید.

افزایش 8 درصدی تولید ذوب‌آهن

اصفهان|منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان دیروز در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه متافو از افزایش 8 درصدی تولید این شرکت در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد . وی در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در غرفه ذوب‌آهن، ابراز امیدواری کرد که این افزایش تولید تا پایان سال به 10 درصد افزایش یابد. مدیرعامل ذوب‌آهن، افزایش تنوع محصولات ذوب‌آهن در سال جاری را یکی از دست‌آوردهای مهم این شرکت دانست .

7 روستای کوهستانی شرق مازندران گازدار شد

ساری|  طی آیینی با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسوولان استانی و محلی طرح گازرسانی به 7 روستای کوهستانی شرق مازندران به بهره‌برداری رسید.جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها در روستای غریب محله بهشهر گفت: طرح گازرسانی به هفت روستای غریب محله، گالش محله، چالکده، ولم، شیرداری، پرکلا و سورک با اعتباری بالغ بر  ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

وی افزود: با افتتاح این طرح بیش از  75۰ انشعاب نصب و ساکنان 5۰۰ خانواری این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. احمدپور تصریح داشت: گازرسانی به  ۱۵۱ روستای شرق مازندران از سال ۹۵ اجرایی شده است و تاکنون حدود 58 روستای شرق مازندران در مناطق کوهستانی از این نعمت برخوردار شدند و تا پایان سال آینده گازرسانی به این روستاها به اتمام می‌رسد. مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان داشت: باید تلاش شود تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری شود و رعایت نکات ایمنی در دستور کار باشد.

 

برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری

مشهد |اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری (mashhad eco fair) به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، با هدف معرفی عناصر موثر در تحقق پروژه‌های زیر ساختی شهر از تاریخ 12تا 16آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

 اژدر اژدری معاون اقتصادی شهردار و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری، در این خصوص عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی به جهت ارایه تصویری جامع، از تنوع و تعدد فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و نقش موثر آنها در توسعه پروژه‌های زیرساختی شهر است که به تبع برگزاری چنین رویدادهایی زمینه مناسبی را برای آشنایی شهروندان و بازدیدکنندگان با اقدامات شهرداری مشهد، به همراهی شرکاء و فعالان بخش خصوصی در رونق اقتصاد شهر، فراهم می‌کند.

انتقال 23میلیون لیتر نفتای مورد نیاز پتروشیمی شازند

اراک| از ابتدای شهریورماه سال جاری بیش از 13میلیون لیتر نفتای سنگین و بیش از 10میلیون لیتر نفتای سبک از طریق خطوط انتقال نفت منطقه مرکزی تحویل پتروشیمی شازند شده است. رییس مرکز انتقال نفت شازند گفت: با انشعاب‌گیری از خطوط 10 و 16 اینچ در مرکز انتقال نفت شازند، نفتای سبک و سنگین از بستر شبکه انتقال نفت و از طریق مرکز انتقال نفت شازند تحویل شرکت پتروشیمی شازندمی شود.

محمد سلیمی‌پناه مرکز انتقال نفت شازند را یکی از استراتژیک‌ترین مراکز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نام برد و ادامه داد: با انتقال مواد نفتی از مرکز انتقال نفت شازند، در مدت سه ماه از تردد بیش از 800تانکر نفتکش از پالایشگاه آبادان به پتروشیمی شازند جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این مهم علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر اقتصادی، کاهش تردد نفتکش‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر