بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۷۵
بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است

گیلان|مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندرانزلی به بندر فله تبدیل شده است، گفت: غلات نیاز به هوای خشک دارند و اگر به رطوبت آغشته شوند آلوده خواهند شد لذا باید بتوانیم بندری ایجاد کنیم که در تمام فصول تخلیه و بارگیری را انجام دهد.

حمیدرضا آبایی در گفت وگو با ایسنا، حمل و نقل دریایی را یکی از مهم‌ترین گونه های حمل و نقل دانست و اظهار کرد: حمل و نقل دریایی در کشور ما بیش از ۸۰ درصد عملکرد تجارت خارجی را به خودش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی برای تجارت خارجی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: بنادر گیلان بیشترین میزان جابه‌جایی کالا را بر عهده دارند. البته سهم بنادر استان گیلان با توجه به تغییر ماهیتی که در روند ورود و خروج کالا در حوزه دریای خزر اتفاق افتاده نسبت به استان مازندران کاهش یافته است.مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان زیرساخت های بنادر استان را ویژه آهن‌آلات و چوب دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر ماهیت کالا از آهن آلات و چوب به غلات و فله (خشک و مایع) و عدم وجود زیرساخت های مناسب و شرایط آب و هوایی با کاهش ۵۰ درصدی واردات و صادرات مواجه هستیم.

آبایی شاخص های ارزیابی عملکرد بنادر استان از جمله تخلیه و بارگیری، امنیت کالا، ایمنی عملیات و... را بین المللی دانست و گفت: تخلیه و بارگیری و انبارداری در بنادر استان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و تعرفه ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعیین می شود. در حال حاضر همه شاخص های عملکردی مثبت و رو به رشد است.

 

ارسال نظر