اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۷۲

هیچ روز پاکی در مهر و آبان ثبت نشد

مشهد| رییس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد گفت: هیچ روز پاکی را در مهر و آبان ثبت نکردیم، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 10 روز هوای پاک داشتیم.رضا اسماعیلی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد، با توجه به آمار، امسال، کیفیت هوا حداقل در دو ماه پاییز وضعیت بدتری نسبت‌به سال گذشته داشته‌ است. وی افزود: نسبت به سال گذشته، مهر و آبان امسال ناسالم‌تر بوده است. وضعیت شاخص بالای 150، که برای تمام گروه‌ها ناسالم است، امسال یک روز داشته‌ایم؛ در صورتی که در سال گذشته هیچ روزی ثبت نشده است.اسماعیلی با اشاره به اینکه «در 249 روزی که از ابتدای سال تاکنون در مشهد گذرانده‌ایم، 28 روز هوای پاک داشته‌ایم»، عنوان کرد: در سال گذشته هم در مدت مشابه، 28 روز هوای پاک داشته‌ایم.

بیش از  11هزار روستایی از آب سالم برخوردار می‌شوند

کرمانشاه| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: بیش از 11 هزار روستایی استان از نعمت آب شرب لوله‌کشی برخوردار خواهند شد.فرامرز شوهانی با اشاره به احتمال سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه در هفته جاری، اظهار کرد: با حضور وزیر آبرسانی به 55 روستای استان به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 3302 خانوار با جمعیت یازده هزار و 705 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه 27 مورد از این روستاها مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: 12 روستا در صحنه، شش روستا در سرپل‌ذهاب و 10 روستا نیز در روانسر واقع هستند. شوهانی اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این روستاها را بیش از 131 میلیارد ریال اعلام کرد.

بازارچه سومار بازگشایی می‌شود

کرمانشاه|استاندار کرمانشاه گفت: نخست‌وزیر عراق با بازگشایی بازارچه سومار موافقت کرده است. هوشنگ بازوند اظهار داشت: به دنبال موافقت نخست وزیر عراق با بازگشایی بازارچه سومار، قرار است یک سکو در مجموعه این بازارچه ساخته شود. درصدد تسریع در انجام این پروژه هستیم. بازوند یاد آوری کرد: دو روز پیش رسما قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد.

کاهش متوسط ارزش داد و ستد روزانه بورس همدان

همدان| مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: متوسط ارزش داد و ستد روزانه بورس همدان در آبان ماه ۵۴ میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۲۶ ریال بوده که نسبت به مهرماه ۶۳ درصد کاهش دارد. علی اسکندری اظهار داشت: آبان ماه امسال تعداد ۱۷۶ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۱۷ سهم متعلق به ۴۲۱ شرکت به ارزش ۹۸۳ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۸۶۲ ریال در تالار بورس منطقه‌ای استان همدان دادوستد شد.مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: ۴۶ درصد مبادلات انجام شده مربوط به خرید سهام و ۵۴ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.وی گفت: بر این اساس و با توجه به ۱۸ روز کاری فعالیت تالار بورس منطقه‌ای استان همدان در این ماه، متوسط ارزش داد و ستد روزانه ۵۴ میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۲۶ ریال بوده که نسبت به مهر ماه، ۶۳ درصد کاهش داشته است.

خسارت ۱۹۷ میلیون تومانی به مزارع کشاورزی کلزا

ساری | مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: در سیل گلوگاه مزارع کلزا دچار آسیب شد که مطابق برآورد ۱۹۷ میلیون تومان خسارت دید که از این میزان ۲۷ میلیون تومان در بخش کشاورزی، ۱۵۶ میلیون تومان در بخش زیرساخت و ۱۴ میلیون تومان در بخش مسکن بوده است.علی‌اصغر احمدی در مورد آسیب سیل طی چند روز گذشته به شهرهای مازندران اظهار کرد: در شهرهای قائمشهر و سوادکوه و رودخانه تلار مشکلی گزارش نشد اما در شهرستان سیمرغ ۳ روستا در کوچه‌های آن یک روستا و چند واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی حیاط شد.وی تصریح کرد: در بابلسر پارو محله و یک روستای دیگر نیز درگیر آبگرفتگی کوچه‌ها وحیاط خانه‌ها شدند.

گردوی تویسرکان در یونسکو ثبت جهانی می‌شود

همدان| رییس انجمن گردوی استان همدان گفت: گردوی تویسرکان در آینده‌ای نزدیک در سازمان مالکیت فکری جهان (یونسکو) ثبت جهانی می‌شود. عبدالله قمری اظهار داشت: ثبت جهانی گردوی تویسرکان در سازمان خوار و بار جهانی (فائو) و سازمان مالکیت فکری جهانی (یونسکو) مدت‌هاست که پیگیری می‌شود و در ماه‌های آینده ثبت جهانی گردوی تویسرکان در یونسکو محقق می‌شود.وی گفت: برای ثبت جهانی گردوی تویسرکان علاوه بر مدارک و مستندات می‌بایست یک هزار فرانک سویس به حساب یونسکو واریز می‌شد که پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها از سوی فرمانداری تویسرکان و اتاق بازرگانی همدان به همت سه خیر نیک اندیش تویسرکانی آقایان عابدی، امامی و روح‌اللهی این مبلغ تامین و واریز شد.

 

ارسال نظر