اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۲۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۷۶۸۸

«یارانه شما قطع شد» جعلی است

گرگان| رییس پلیس فتای گلستان می‌گوید: پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است. سرهنگ پرسا رییس پلیس فتای گلستان گفت: در یکی، دو روز اخیر برای برخی از هم استانی‌ها پیامکی حاوی پیام «یارانه شما قطع شد برای ثبت‌نام کلیک کنید» ارسال شده، که این پیامک جعلی است و هیچ گونه وجهه قانونی ندارد. او افزود: کلاهبرداران و افراد سودجو با معرفی لینک‌های خاص قصد هدایت مردم به سایت‌های مورد نظر خود را دارند که مردم باید با هوشیاری به هیچ‌وجه به اینگونه پیامک‌ها اعتنا نکنند. رییس پلیس فتای گلستان تاکید کرد: مردم بدانند هرگونه اطلاع‌رسانی درباره واریز یارانه یا قطع آن و اخبار از این دست فقط و فقط از طریق رسانه ملی و دیگر خبرگزاری‌های رسمی کشور قابل استناد است.

 

بازسازی ورزشگاه شهید متقی ساری آغاز شد

 

ساری|بازسازی استادیوم ورزشی شهید متقی ساری با حضور رییس کمیته ملی المپیک و توسط بسیج سازندگی استان آغاز شد. سرهنگ محمدمهدی اقبالپور رییس بسیج سازندگی مازندران در حاشیه کلنگ‌زنی بازسازی استادیوم ورزشی شهید متقی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در هفته بسیج ۴۱۰ طرح در استان افتتاح و ۴۱ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که بازسازی ورزشگاه شهید متقی از جمله آن است. وی افزود: بازسازی استادیوم ورزشی شهید متقی در قالب تفاهمنامه با ورزش و جوانان اجرا می‌شود که بخشی از استادیوم تخریب و بازسازی می‌شود.

کردها حافظان امنیت و آرامش ایران هستند

 

سنندج|نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت کرد و مردم کردستان همواره پای این نظام ایستاده‌اند و هیچگاه اجازه نمی‌دهند که کسی امنیت و آسایش را از مرزهای این کشور بگیرد.  ماموستا فایق رستمی در حاشیه راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار کشور که دیروز در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این راهپیمایی وحدت و انسجام ملتی را نشان می‌دهد که همواره به‌دنبال جهاد، مودت، رحمت، برکت، اخوت و برادری هستند و این بدین معناست هر کسی را که مخل امنیت باشد، محکوم می‌کنند. وی افزود: امنیت از هر مساله دیگری در کشورهای مختلف جهان مهم‌تر است و دشمنان نیز همواره به دنبال این هستند که در کشور ما ناامنی ایجاد کنند در حالی که ملت ایران به هیچ عنوان موافق ناامنی کشور نیستند.

اعلام آماده باش به سراسر خوزستان در پی وقوع زلزله

اهواز|مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از اعلام آماده باش به دنبال وقوع زمین لرزه ۴.۲ریشتری در لیکک به سراسر استان خوزستان خبر داد. کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: با توجه به وقوع زمین لرزه روز شنبه در منطقه مرزی استان‌های خوزستان و کهگیلوله و بویراحمد (لیکک) به بزرگی ۴.۲ به کلیه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اعلام آماده باش شد. وی تاکید کرد: تاکنون گزارشی از خسارات وارده اعلام نشده است. ساعت ۱۴: ۱۷ دیروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر منطقه‌ای حوالی لیکک در مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را لرزاند. این زلزله در ۱۸ کیلومتری لیکک (کهگیلویه و بویراحمد)، ۲۰ کیلومتری جایزان (خوزستان)، ۳۸کیلومتری آغاجاری (خوزستان)، ۱۲۸ کیلومتری اهواز و ۱۵۹ کیلومتری یاسوج رخ داد.

پیشگیری از تب‌ برفکی در حال انجام است

 

زنجان|مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: پیشگیری از تب‌ برفکی در حال انجام است. محمدباقر حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه از نظر بیماری‌های دام، استان زنجان وضعیت نسبتا آرامی دارد، اظهار کرد: همیشه نگرانی بیماری در بین دام و طیور وجود دارد و بیماری در بین احشام با ورود حتی یک گوسفند مریض به میدان احشام می‌تواند اتفاق بیفتد. این مسوول ادامه داد: اگر بیماری به میدان احشام سرایت پیدا کند، از این محل نیز به دلیل انتقال احشام به محل‌های مختلف این بیماری گسترش پیدا می‌کند. وی افزود: اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برای جلوگیری از گسترش بیماری در بین احشام، بسیار موثر است، اکثر بیماری‌های بین احشام با منشأ میان احشام هستند.

تدوین سند توسعه مهارت کهگیلویه و بویراحمد

 

یاسوج|مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند توسعه مهارت استان خبر داد. فرج‌الله راد دیروز در نشست شورای مهارت استان با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران، سند توسعه مهارت استان تدوین شده است. وی با بیان اینکه در این سند تحلیل محتوای بالا دستی و تعمیم استانی دیده شده است، اظهارکرد: ۱۶ راهبرد استانی در این قالب تدوین و ۶۸ برنامه نیز احصا شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد لازمه اجرای این طرح را تزریق اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش در پایه این طرح عملیاتی می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر