اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۳۳

ایجاد ۳هزار فرصت شغلی با تکمیل ۲۰۰ طرح در دست اجرا

رشت| استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰طرح و پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد در گیلان در حال اجرا است، گفت: درصورت بهره‌برداری برای ۳هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود. ارسلان زارع در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه موضوع اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که نیاز به چاره‌اندیشی دارد، افزود: متقاضیان جویای کار در گیلان زیاد است. وی در ادامه اظهار کرد: بیشتر متقاضیان، افراد فارغ‌التحصیل هستند که باید برای افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه و فراهم‌ کردن زمینه‌های تسهیل امور برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جامعه اقدامات لازم انجام شود.استاندار گیلان با اشاره به لزوم کاهش نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه، بیان کرد: تسهیل امور و ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در کاهش نرخ بیکاری موثر است و در حال حاضر نرخ بیکاری در استان گیلان نیز ۹.۶ درصد کاهش یافته است.

۴۸هزار تن کود و نهاده کشاورزی در لرستان تامین شد

خرم‌آباد| مسوول تامین و توزیع نهاده‎های کشاورزی لرستان گفت: ۴۸ هزار تن انواع کود شیمیایی و نهاده در استان تامین شده و آماده توزیع است. علی خادمی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: نهاده‌های کشاورزی برای توزیع در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، چگنی و رومشکان تامین شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد. وی با اشاره به تامین ۲۰ هزار تن نهاده کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: قیمت هر کیسه کود اوره ۴۱ هزار و 965، فسفات آمونیاک ۱۴۰ هزار، سوپرفسفات ۶۶ هزار، سولفات پتاسیم ۹۰ هزار و کلر پتاسیم ۵۰ هزار تومان است. سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان در لرستان تولید می‎شود.

راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک در قزوین

قزوین| کلینیک حقوق کودک روز یک‌شنبه با حضور صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده و علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین در کانون وکلای دادگستری افتتاح شد. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست امضای تفاهم نامه و راه‌اندازی این کلینیک در خصوص این تفاهم گفت: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه و راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای به کودکان، فعال‌سازی میز خدمت کودکان در فرهنگسراها و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان جهت ارایه خدمات مشاوره‌ای به کودکان و همچنین ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه پیرامون حقوق شهروندی و حقوق کودکان و خانواده است. ربیعی، ارایه خدمات حمایتی مانند انتخاب وکیل معاضدتی به‌طور رایگان برای زنان را از دیگر بندهای این تفاهم نامه عنوان کرد.

آغاز رقابت‌های پارالمپیک دانش‌آموزان با نیاز ویژه

زاهدان| رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های هفته پارالمپیک ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این استان از دیروز با حضور سه هزار و ۹۶ نفر آغاز شد. مریم حجتی‌نسب اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها با هدف ایجاد شادابی، نشاط، خودباوری و ارتقای سلامت جسمانی، روانی و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. وی افزود: این دور از رقابت‌های پارالمپیک در رشته‌های دو ومیدانی، طناب کشی، ویلچر رانی، فوتسال، گلبال و دارت در ۷۹ مدرسه با نیاز ویژه و تلفیقی درحال برگزاری است. رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان از سنجش ۶۸ هزار و ۸۴۳ نوآموز استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان امسال افزون‌بر ۷۰ هزار نوآموز بدو ورود به مدارس استان مورد سنجش قرار گیرند.  حجتی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.

تحریم‌ها بهترین فرصت  برای  استقلال اقتصادی است

وزیر کشور پیشرفت در زمینه‌های مختلف را از برکات جنگ دانست و گفت: تحریم‌ها بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌روند. به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی این شهر با حضور علمای شیعه و سنی استان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کدام از حکومت‌های مبتنی بر زور و ثروت باقی نمانده‌اند و در شرایطی که همه قبول مادی بشری ادعاهای خود را در خصوص نحوه اداره جهان انسانی مورد آزمون قرار دادند، دین اسلام با وجود فراز و نشیب زیاد و گذر از این سختی‌ها سرزنده‌تر و نویدبخش‌تر از قبل در حال حرکت است.

 

ارسال نظر