هر گردشگر 8 فرصت شغلی با خود می‌آورد

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۵۱
هر گردشگر 8 فرصت شغلی 
با خود می‌آورد

سمنان|استاندار سمنان گفت: ورود هر گردشگر زمینه ساز ایجاد 8 فرصت شغلی است.

علیرضا آشناگر در افتتاحیه جشنواره‌ ملی‌ایل‌سنگسری اظهار کرد: گردشگری، بعد از صنعت نفت و خودرو سودآورترین صنعت است. وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، اقلیم زیبا و متنوع و آداب و سنن متنوع و پیشینه تاریخی است گفت: صنعت گردشگری ارزان، پربازده و پاک است.

استاندار سمنان با بیان اینکه آثار تاریخی متنوع و فراوانی در سطح کشور داریم و از این سرمایه عظیم باید برای تولید ثروت در کشور استفاده بیشتری شود، افزود: در ایران که اقتصاد کشور متکی به نفت است، صنعت گردشگری زمینه ساز ارز آوری است.

آشناگر ادامه داد: صنعت گردشگری در سال‌های آینده به بیش از دو هزار میلیارد دلار می‌رسد و اگر کشوری بتواند از این ظرفیت استفاده کند، درآمد بالایی خواهد داشت.وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم کشور میزان بالایی از گردش مالی صنعت گردشگری در دنیا نیست، اظهار کرد: اگر به اقتصاد مقاومتی باور داشته باشیم باید صنعت گردشگری تقویت شود.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه استان سمنان در زمینه‌های مختلف استان مستعدی است خاطرنشان کرد: سمنان دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی است ازاین رو گردشگری از اولویت‌های توسعه استان است.

 

ارسال نظر