اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۶۶

شرکت متخلف وارد‌کننده تجهیزات پزشکی نقره داغ شد

شیراز| مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه و تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت متخلف وارد‌کننده تجهیزات پزشکی خبر داد. علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: با شکایت یکی از بانک‌های دولتی استان از یک شرکت وارد‌کننده تجهیزات پزشکی، پرونده‌ای در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.او ادامه داد: بانک شاکی ادعا داشت که یک شرکت، مبلغ ۴۳۸ هزار یورو ارز دولتی را به منظور وارد کردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور دریافت کرده و این در حالی بوده که این اقلام به کشور وارد نشده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به احضار مدیر این شرکت به تعزیرات تصریح کرد: در بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در شعبه مشخص شد که این شرکت به تعهد خود در این رابطه عمل نکرده است.علی مبشری بیان کرد: با مشخص شدن تخلف، شعبه رسیدگی‌کننده حکم به استرداد ۴۳۸ هزار یورو به بیت المال و تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت صادر کرد.

مردم به کنار رودخانه‌ها نروند

ایلام|مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام از رهاسازی آب از سدهای مخزنی ایلام خبر داد و گفت: مردم از رفتن به کنار رودخانه خودداری کنند.علی پوراحمد اظهار داشت: با توجه به رهاسازی آب از سدهای مخزنی استان به منظور مستهلک کردن سیلاب‌های ناشی از بارش‌های پیش رو در فصل پاییز، از تمامی گردشگران مناطق ویژدرون و اطراف رودخانه کنجانچم، پیمانکاران، ادارات ذی‌ربط، عشایر و کشاورزان منطقه درخواست می‌شود از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها (به‌ویژه رودخانه‌های پایین دست سدهای مخزنی استان) خودداری کنند.ایلام به عنوان یک استان کوهستانی از مناطق پربارش کشور محسوب می‌شود که میانگین بارش سالانه در آن بیش از ۴۰۰ میلی‌متر است و به دلیل شیب جغرافیایی، بیشتر بارندگی‌ها به استان‌های اطراف و حتی کشور عراق سرازیر می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی بازسازی مناطق سیل‌زده پلدختر

اصفهان| رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر بنیاد مسکن اصفهان گفت: عملیات ساخت بازسازی مناطق سیل‌زده این شهرستان استان لرستان تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. قاسم جعفری اظهارداشت: در عملیات احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی تاکنون، ۸۵ درصد از بتن فونداسیون اجرا، ۹۰ درصد ساختمان‌ها شروع به‌کار، ۶۵ درصد نصب اسکلت و ۵۰ درصد بتن سقف ریخته شده است. وی افزود: مشکلات مالکیتی، وراثتی و حقوقی یکی از چالش‌های ساختمان و زمین‌های این شهرستان است که اگرچه بخشی از آن حل شد اما باز هم چالشی در این عرصه است. رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: برای حدود چهار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از نوع تعمیری و احداثی تشکیل پرونده دادیم و ارزیابی ۲ هزار و ۹۷۵ واحد مسکونی تعمیری در شهر و روستا و ۸۲۸ واحد تجاری تمام شده است.

وقف مشارکتی میان مردم فرهنگ‌سازی شود

خرم‌آباد| معاون اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم تبلیغ وقف و وقف مشارکتی، نیاز جامعه لرستان را وقف قرآنی دانست و گفت: ۲۷۰۰ موقوفه در استان داریم که ۲۳۰۰ موقوفه انتفاعی است و درآمد مادی ندارند.حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از هیات‌امنا و خُدام امامزادگان و مساجد خرم‌آباد اظهار کرد: از مهم‌ترین انفاقات وقف است و فضیلت وقف از تمام انفاقات بیشتر است.وی با ذکر این مطلب که قدمت برخی موقوفات لرستان به هزار سال پیش برمی‌گردد به وجود ۸۰۰ نیت خیر در سامانه جامع اوقاف اشاره کرد و افزود: بنا بر حدیث معصوم سه گروه بعد از مرگ ثواب می‌برند که مهم‌ترین آنان کسانی هستند که صالحات بر جای می‌گذارند و وقف آینده‌نگری برای آخرت است.عباس‌زاده با تأکید بر لزوم تبلیغ وقف و وقف مشارکتی، نیاز جامعه لرستان را وقف قرآنی دانست و یادآور شد: ۲۷۰۰ موقوفه در لرستان داریم که ۲۳۰۰ موقوفه انتفاعی است و درآمد مادی ندارند.

کشف زمین‌خواری در مرکز لرستان

خرم‌آباد| رییس پلیس آگاهی لرستان از کشف زمین‌خواری به مقدار ۸۵۰۰ متر در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.سرهنگ عباس نظری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب اخبار واصله مبنی بر تصرف اراضی ملی در محدوده شهرستان خرم‌آباد با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی آگاهی استان قرار گرفت.وی تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی پلیس مشخص شد موضوع تصرف غیرقانونی در اراضی ملی و آبخیزداری دولتی به مساحت ۸۵۰۰ متر است که با هماهنگی مقام قضایی یک نفر دستگیر و به جرم ارتکابی و دخل و تصرف اراضی ملی اعتراف کرد. رییس پلیس آگاهی لرستان خاطرنشان کرد: متهم با پرونده متشکله تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

 

ارسال نظر