اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۹۶

تخصیص اعتبار   در جهت راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

خرم‌آباد| استاندار لرستان از تخصیص اعتبار برای برخی دستگاه‌ها در جهت نصب وراه‌اندازی نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: چنانچه شرایط بحرانی شود، دستگاه‌ها از این ذخیره خورشیدی استفاده خواهند کرد. سید‌موسی خادمی دیروز در حاشیه جلسه شورای پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به انجام اقدامات انجام‌شده برای حفاظت از زیرساخت‌های فیزیکی و سایبری استان، افزود: در همین راستا مرکز پایش سایبری را در دانشگاه لرستان راه‌اندازی کرده‌ایم. خادمی بیان داشت: تست نفوذ در اکثر دستگاه‌های اجرایی برای شبکه‌های اینترنتی و رایانه‌ای انجام شده است، ضمن اینکه در خصوص مولدهای جایگزین برق نیز اغلب دستگاه‌ها مولدها را خریداری و نصب کرده‌اند. وی از تخصیص اعتبار برای برخی دستگاه‌ها در جهت نصب نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: چنانچه شرایط بحرانی شود، دستگاه‌ها از این ذخیره خورشیدی استفاده خواهند کرد.

روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی است

  اراک| شهردار اراک گفت: با وجود نظر مثبت شهرداری بر جمع‌آوری سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد، برخی دستگاه‌ها اجازه اینکار را ندادند، در واقع افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده‌اند.  محمد کریم شفیعی در نشست مطبوعاتی به مناسبت 28 مهر ماه روز اراک بیان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند توسعه زیرساختی و روساختی شهر را محقق کند و در واقع فکر و اندیشه افراد است که شهرها را می‌سازد. وی  گفت: شهر موجودی زنده است و باید به دنبال رشد و توسعه آن بود. نامگذاری یک روز در تقویم به نام اراک در واقع برشی از اقدامات فرهنگی است تا با ایجاد حس تعلق و آشتی، توسعه رقم بخورد.

مرز مهران برای خروج مسافران و صادرات باز است؟

ایلام| مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد. روح‌الله غلامی گفت: هرچند خروج کامیون و ماشین‌های ترانزیتی به خاک عراق ممنوع است، اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد. او با بیان اینکه صادرات در مرز مهران بدون وقفه انجام می‌گیرد، اضافه کرد: مجموع خودرو‌های خارج شده از مرز حدود ۶۰۰۰دستگاه بوده که تشریفات گمرکی خروج موقت و ورود مجدد آن در این گمرک کنترل و ثبت شده است و مجموعا برای حدود ۱۲۰۰۰ وسیله نقلیه در مرز مهران کنترل و ثبت خروج موقت و ورود مجدد به داخل کشور انجام شده است.

بارش‌های پاییزی و خسارت‌   به کشاورزان

کرمان|بارش شدید باران و تگرگ خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و راه‌ها در جنوب استان کرمان وارد کرد و موجب آبگرفتگی برخی معابر شهری شد.

علی سالاری مدیرجهاد کشاورزی جیرفت با اشاره به بارش شدید تگرگ در روستا‌های بخش مرکزی به‌ویژه روستای دهنو گفت: حجم خسارت وارده به خصوص به گلخانه‌ها بالاست و گروه‌های کارشناسی برای برآورد دقیق خسارات به منطقه اعزام شده‌اند. طاهری مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبر‌آباد هم گفت: توفان و تگرگ به ۲۱۰ هکتار از باغات، ۱۰۰هکتار مزرعه و ۴ هکتار گلخانه در این شهرستان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد خسارت وارد کرده است.

ارزیابی 77 میلیاردتومان از اعتبارات پروژه‌های روستایی

شهرکرد |مدیرکل توسعه امور زیربنایی و توسعه روستایی مناطق محروم کشور، گفت: با راه‌اندازی سامانه نظارت بر پروژه‌های روستایی طی 2 سال گذشته 77 هزار میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های روستایی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. علیرضا نخعی دیروز در جلسه شبکه نظارت عالیه استان‌ها بر پروژه‌های روستایی از تشکیل شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی در استان‌ها خبر داد و گفت: ثبت نتایج نظارت‌های این شبکه در سامانه می‌تواند کمک بزرگی به سیاست‌گذاری در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم کند.

 

ارسال نظر