چرا انتقال آب به کویر مرکزی ضروری است؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۰۰
چرا انتقال آب به کویر مرکزی ضروری است؟

سمنان| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان معتقد است که اگرچه چرخ صنعت این استان با مدیریت منابع آبی فعلی می‌چرخد اما در نگاهی کلان‌تر توسعه ایران و خصوصا توسعه صنعتی کشورمان منوط به انتقال آب بین‌حوضه‌ای به کویر مرکزی و مناطقی از شرق کشور است. حسن آلبویه ا اظهار کرد: توسعه اقتصادی ایران و خصوصا توسعه صنعتی آن منوط به انتقال آب شرق کشور و خصوصا استان سمنان به عنوان یکی از مستعدترین نقاط برای توسعه صنعتی در کشور است.

وی با اذعان به اینکه توسعه صنعتی کشور باید حتما در شرق کشور اتفاق بیفتد ادامه داد: برخی از استان‌های غربی کشور اشباع شدند و بسیاری از استان‌ها نیز فاقد زیرساخت‌ها و شرایط لازم و از جمله زمین و فضای مناسب برای توسعه صنعتی هستند لذا شرق کشور و خصوصا استان سمنان که موقعیت بسیار خوبی دارد، مستعدترین نقطه برای توسعه صنعتی است.

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانبا بیان اینکه همه خطوط انرژی و آب، برق، گاز و... قابل انتقال است خاطرنشان کرد: زمین و اراضی مستعد برای توسعه صنعتی و شرایط اقلیمی مناسب برای تولید را نمی‌توان انتقال داد اما اگر در یک بخش کمبودی هم باشد، همه خطوط انرژی به راحتی قابل انتقال هستند.

 

ارسال نظر