اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۵۳

حذف یارانه‌ها به نفع دهک‌های پایین باشد

رشت|امام جمعه رشت حذف یارانه‌ها را نیازمند ساز‌وکار درست و دقیق دانست و گفت: حذف یارانه‌ها باید به نفع دهک‌های پایین باشد؛ نه اینکه برخی از افراد ثروتمند هنوز یارانه خود را دریافت کنند و یارانه افراد کم‌بضاعت حذف شود. به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، شفاف‌سازی مالی مسوولان را گامی در جهت اعتمادسازی، شناسایی مسوولان متعهد و پاکدست و راستی‌آزمایی دانست و اضافه کرد: عدم تمکین برخی از مسوولان از شفاف‌سازی مالی نشان‌دهنده تضییع بیت‌المال است. وی با تاکید بر لزوم جدیت قوه قضاییه در قانون شفاف‌سازی مالی مسوولان، متذکر شد: شفاف‌سازی مالی باید از سوی همه مسوولان در سه قوه انجام شود.

۴۰ هزا ر تن گوجه فرنگی به نرخ حمایتی خریداری شد

مشهد|رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی در این استان به حدود ۴۰ هزار تن رسید. ایرج ناصری مقدم دیروز افزود: این میزان خرید از آغاز اجرای طرح خرید حمایتی در اول شهریور تا پایان مهر ماه امسال انجام شده‌ و کشاورزان نیز از این طرح استقبال خوبی داشته‌اند.  وی اظهار داشت: قیمت خرید گوجه فرنگی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی کارگروه تنظیم بازار کشور و بر اساس دستورالعمل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی به ازای هر کیلو گرم ۱۰ هزار ریال بدون احتساب وزن سبد است. قرار بود بهای محصول خریداری شده طی 4 تا ۶ ماه به کشاورزان پرداخت شود اما نظر به حمایت دولت از کشاورزان ۵۰ درصد طلب آنان در چند روز آینده به حساب آنها واریز می‌شود. ۲ کارخانه فرآوری رب گوجه فرنگی در شهرستان‌های مشهد و چناران خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان را انجام می‌دهند.

انجام لایروبی رودخانه‌ها در نقاط اضطراری و اولویت‌دار

خرم‌آباد|مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از آغاز لایروبی رودخانه‌ها در سطح شهرستان‌های استان خبر داد. رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی لایروبی رودخانه‌ها در شهرستان‌های خرم‌آباد، پل‌دختر، الشتر، دورود و بروجرد آغاز شده و در سایر شهرستان‌ها نیز پیمانکاران انتخاب و در حال تجهیز کارگاه هستند و ظرف هفته آینده کار را شروع می‌کنند. میرزایی افزود: برای تمام شهرستان‌ها، متناسب با میزان اعتبار تخصیصی و آسیب‌های وارده ناشی از سیل اخیر، اعتبار گذاشتیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تا پایان فصل پاییز لایروبی رودخانه‌ها در نقاط اضطراری و اولویت‌دار را انجام می‌دهیم.

تردد 35 هزار نفر از مرز مهران در 24 ساعت گذشته

مهران|مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تردد بیش از ۳۵هزار زائر حسینی از مرز مهران خبرداد. نورالله دلخواه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۵ زائر حسینی از مرز مهران تردد داشته‌اند. وی با بیان اینکه از این تعداد بیش از ۷هزار و ۶۱۹ زائر از مرز مهران خارج و بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۱۸ هزار و ۱۹۸ زائر خارجی و بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۷ زائر ایرانی هستند. دلخواه گفت: از بامداد پنجشنبه تا ساعت ۱۱ جمعه ۲۸۱ دستگاه اتوبوس از مرز مهران کار جابه‌جایی زائران به نقاط مختلف کشور را انجام داده‌اند و هم‌اکنون حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی مهران مستقر هستند.

بیش از 7 تن مواد غذایی فاسد در بندرعباس معدوم شد

بندرعباس|از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از 7 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان معدوم شده است. رییس مرکز بهداشت بندرعباس دیروز اظهار داشت: این میزان مواد غذایی در بازدید کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی کشف و معدوم شده است. یحیی میرزاده بیان داشت: طی مدت مذکور 25 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و رستوران‌های بندرعباس انجام و 3هزار مورد تخلف ثبت شده است. وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این بازدیدها، 95 واحد صنفی متخلف تولید و عرضه مواد غذایی فاسد نیز شناسایی و با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

رهاسازی آب سد مخزنی ساروق به سمت دریاچه ارومیه

ارومیه|مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از رهاسازی آب سد مخزنی ساروق تکاب به سمت دریاچه ارومیه خبر داد. کیومرث دانشجو درخصوص جزییات این رهاسازی افزود: در راستای افزایش کیفیت آب استحصالی سد مخزنی ساروق برای مصارف شرب، عملیات رهاسازی آب سد مذکور در تکاب از روز گذشته آغاز شده است. وی ادامه داد: در این مرحله از رهاسازی که بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است 7 میلیون متر مکعب از سد ساروق تکاب و با حداکثر دبی مطمئن و ملاحظات ایمنی سد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.

 

ارسال نظر