اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۶۳

گلایه از افزایش دو تا سه برابری نرخ کرایه سرویس‌های مدارس

کرج|عضو شورای شهر کرج گفت: نرخ مصوب کرایه سرویس‌های مدارس اجرایی نشده و شاهد افزایش دو تا سه برابری کرایه هستیم. مهدی حاجی قاسمی دیروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر کرج با انتقاد از اجرایی نشدن نرخ مصوب کرایه سرویس مدارس اظهار کرد: هر چند مدارس موظف به اعمال نرخ مصوب شورا هستند ولی تاکنون این اقدام صورت نگرفته و همین امر نارضایتی والدین دانش‌آموزان را به همراه داشته است.وی ادامه داد: مردم در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند و دیگر توان پرداخت هزینه‌های اضافی اینچنینی را ندارند. باید اهرم‌های لازم برای اجرایی شدن مصوبات شورای شهر ایجاد شود چون این طور نمی‌شود که مصوبات در قالب برگ‌های کاغذ باقی بماند.

در هر دقیقه 40 خودرو از مهران خارج می‌شود

مهران| رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه شاهد موج بازگشت زائران هستیم گفت: در هر دقیقه 40 خودرو از مهران خارج و پیش‌بینی می‌شود تا 10ساعت آینده بیش از 36 هزار خودرو مهران را ترک کنند.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سردار«محمد شرفی» در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته و تغییر تاکتیک پلیس، واحد‌های گشتی که برای تامین نظم و امنیت زائران در مسیر رفت قرار داده بودیم به صورت تدریجی در مسیر بازگشت قرار خواهند گرفت.. رییس پلیس پیشگیری ناجا از زائران خواست در زمان بازگشت در کنار موکب‌هایی که همکاران پلیس حضور دارند در یک نقطه امن و خارج از محدوده ترافیکی خودروی خود را پارک و با مواظبت از بار همراه و پس از استراحت لازم به طی مسیر ادامه دهند.

کشت گلخانه‌ای ایروپونیک زعفران در شیروان

بجنورد|فرماندار شیروان گفت: برای اولین‌بار در کشور، کشت گلخانه‌ای ایروپونیک زعفران در این شهرستان انجام می‌شود. امین رضا مرآتی با اشاره به اینکه قرار بر این است تا در شهرستان شیروان دو گلخانه با مساحت 150 هکتار ساخته شود، افزود: یکی از سرمایه‌گذاران که متعلق به بخش خصوصی است قرار است گلخانه‌ای در سطح 50 هکتار راه‌اندازی کند که در آن کشت زعفران انجام می‌شود. البته از آنجایی‌که کشت زعفران در زمان‌های خاصی انجام می‌شود، بعد از اتمام کشت زعفران، محصولات دیگری نیز تولید خواهد شد. مرآتی اظهار کرد: گلخانه دوم در سطح 100 هکتار توسط یکی از شرکت‌های مالی و اعتباری در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد. به گفته وی، این گلخانه به کشت گیاهان دارویی اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر برای ایجاد هر هکتار گلخانه 3 میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود.وی تاکید کرد: ایجاد این گلخانه‌ها علاوه بر اینکه موجب ایجاد اشتغال در شهرستان می‌شود، کشاورزان شیروانی را نیز به سوی کشت‌های گلخانه‌ای متمایل خواهد کرد.

باران شدید مدارس ابتدایی چالوس را به تعطیلی کشاند

ساری| مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان چالوس دیروز به علت بارندگی شدید تعطیل شد.

طالبی گفت: به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر مدارس ابتدایی نوبت صبح (شهر و روستا) چالوس، روز یک‌شنبه ۲۱ مهرماه ۹۸ تعطیل شد.مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بقیه مدارس باز و معلمان و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور دارند، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس استان از طریق اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران و رسانه استانی اعلام خواهد شد.

بهای بلیت موزه‌ها گران می‌شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی از افزایش بهای بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی از ابتدای آبان ماه ۹۸ خبر داد.

محمدرضا کارگر افزود: این افزایش به استناد تصویب نامه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته مبنی بر سطح‌بندی موزه‌ها، بناها و محوطه‌های تحت پوشش وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ساماندهی گروه‌های بازدیدکننده، نرخ ورودی موزه‌ها تغییر خواهد کرد.او اظهار داشت: ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ ۱۰۰هزار تومان و ورودیه موزه‌های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی – فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدید‌کنندگان داخلی حداکثر به ۴ هزار تومان و برای بازدید‌کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر