اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۶۹

نامگذاری خیابانی در پایتخت فرهنگی اروپا به نام خراسان

مشهد| مشاور امور بین‌الملل شهردار مشهد از نامگذاری خیابانی در پایتخت فرهنگی اروپا به نام خراسان خبر داد. حسین کشیری گفت: در مراسمی که با حضور نایب‌رییس شورای اسلامی شهر مشهد، مقامات دیپلماتیک، شهردار ماترا و مقامات ایتالیایی برگزار شد، در بخش جدید شهر ماترای ایتالیا، خیابانی به نام خراسان نامگذاری و سردیس فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نیز جانمایی شد تا همزمان با افتتاح پارک بزرگ ماترا نصب شود. کشیری با اشاره به اینکه ماترا، شهری در جنوب ایتالیا است و به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹شناخته می‌شود، افزود: این شهر باستانی در دل صخره‌ها بنا شده و دارای قدیمی‌ترین غارهای مصنوعی جهان است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران جهان را به خود جذب می‌کند.

ورود 100 دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه به خاک عراق

اهواز| استاندار خوزستان با بیان اینکه مقرر شد امروز تعداد بالغ بر 100 دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه وارد عراق کنیم، عنوان کرد: روز گذشته تعداد 40 دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه و تعداد 21 دستگاه اتوبوس از مرز چذابه ارسال شد. غلامرضا شریعتی در رابطه با آخرین اقداماتی که در رابطه با تسهیل با حمل و نقل زائران در عراق صورت گرفته، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های ما برای برگشت زائران نیز انجام شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در اواسط این هفته یک موج افزایشی از زائران به سمت عراق را داشته باشیم. وی افزود: مشکلاتی که پیش‌آمده آن‌سوی مرز است و پایانه‌های مرزی ما هیچ‌گونه مشکلی به لحاظ تامین وسایل حمل و نقل، غذا، آب و امکانات بهداشتی نداریم.

 کشف بیش از صد‌هزار لیتر سوخت قاچاق

بندرعباس| فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: با هماهنگی ماموران مرزبانی ایران و گارد ساحلی کشور عمان، صد و ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد. سرهنگ حسین دهکی فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: با هماهنگی ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گارد ساحلی کشور عمان، صد و ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد. او افزود: سوخت‌ قاچاق با هماهنگی صورت گرفته با گارد ساحلی کشور عمان، از یک فروند موتور لنج کشف و تحویل مرزبانان هرمزگان شد. فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در این رابطه یازده نفر دستگیر شدند.

ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در دانشگاه تبریز

تبریز| عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقاتی و آموزشی خلعت پوشان این دانشگاه خبر داد و گفت: احداث و اجرای کلکسیون گیاهان دارویی به‌طور جدی از سال 97 شروع شد و برخی گونه‌ها از جمله زعفران نیز از قبل کشت شده بودند. سعیده علیزاده‌سالطه، در تشریح این خبر اظهار کرد: این کلکسیون به مساحت چهار ‌متر‌مربع، شامل دو بخش گیاهان دارویی چند‌ساله و یک‌ساله بوده و به منظور پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی گروه‌های آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ایجاد شده است. وی گفت: آشنایی دانشجویان کارشناسی و ارشد رشته باغبانی با گیاهان دارویی و بررسی شرایط کشت و کار این گیاهان از اهداف اصلی ایجاد این کلکسیون است.

عرضه سنگ‌های اصفهان با برند ایتالیا و چین در دنیا

اصفهان| رییس انجمن سنگ اصفهان گفت: امروز بسیاری از سنگ‌های موجود در اصفهان همچون لاشتر اصفهان با برند ایتالیا و برخی سنگ‌ها نیز با برند چین به بازار عرضه می‌شود. رضا احمدی با تأکید بر اینکه در دوران تحریم‌ها باید از کالاهای سیاسی همچون نفت دوری کنیم به کالاهایی غیرسیاسی بخش تولید و صنعت همچون سنگ روی آوریم، اظهار کرد: متأسفانه یکی از معضلات صنعت سنگ مربوط به ماده خام یا همان بلوک است که با نرخ مناسب به کشورهای خارجی صادر می‌شود و این موجب شده تا ۶۰ درصد صنعت سنگ زمین‌گیر شود و نتواند به تعهدات خود عمل کند. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخش صادرات، بارها تأکید کرده‌اند که خام‌فروشی اشکال دارد، تصریح کرد: متأسفانه صنعت سنگ امروز دچار مافیا شده و سنگ خام با نرخ مناسب صادر می‌شود و وقتی ما دچار کمبود شویم طبیعتاً مانور دادن بر روی آن کم می‌شود.

بیش از ۱۳ هزار انبار کالا در سمنان ثبت شد

سمنان| معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: به منظور کنترل ورود و خروج کالا ۱۳هزار و ۴۰۵ انبار و مرکز نگهداری کالا در استان ثبت شد. مهدی یحیایی اظهارداشت: این انبارها و مراکز نگهداری کالا به ثبت رسیده در استان سمنان بیشتر مربوط به واحدهای عمده و خرده فروشی اصناف است. یحیایی ادامه داد: از مجموع انبارهای ثبت‌شده در سامانه، یک‌هزار و ۱۲۴ انبار مربوط به واحدهای صنعتی، ۲ هزار و ۳۰۱ انبار مربوط به واحدهای کشاورزی، یک هزار و ۴۶۰ انبار و مراکز نگهداری کالا، ۳۶۶ انبار مربوط به معادن، پنج هزار انبار مربوط به اصناف و بقیه بهداشتی و درمانی، دامی و طیور است.

 

 

ارسال نظر