اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۹۵

زائران گوشی‌های خود را به وای‌فای ناشناس وصل نکنند

ایلام|رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام از زائران اربعین حسینی‌(ع) خواست در طول سفر گوشی‌های خود را به وای‌فای ناشناس وصل نکنند . سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: با شروع راهپیمایی اربعین حسینی‌(ع) و خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه‌های مرزی، سودجویان و کلاهبرداران نیز فعالیت‌های مجرمانه خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند. وی گوشی‌های هوشمند همراه زائران را تهدیدی برای سرقت اطلاعات و وقوع برخی کلاهبرداری‌ها از تصاویر موجود در حافظه آنها عنوان کرد و از زائران خواست، در صورت همراه بردن گوشی‌های هوشمند از اطلاعات آن یک بک‌آپ گرفته و گوشی را با رمز و پسورد‌های مطمئن، ایمن کنند. رییس پلیس فتای استان ایلام با اشاره به ترفند برخی کلاهبرداران فضای مجازی تحت عنوان برنده شدن سفر زیارتی برای افراد در ایام اربعین گفت: نباید به اینگونه خبرها که اغلب از سوی افراد و شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی است، اطمینان کرد و به راحتی فریب خورد.

راه‌اندازی پلیس تخصصی امنیت اقتصادی در بروجرد

بروجرد| فرمانده انتظامی لرستان گفت: پلیس تخصصی امنیت اقتصادی در فرماندهی انتظامی بروجرد راه‌اندازی می‌شود. سردار حاجی محمد مهدیان‌نسب در مراسم افتتاح پاسگاه شیروان بخش مرکزی بروجرد، اظهار کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی ۲۰ پروژه در لرستان افتتاح شده است. پاسگاه انتظامی شیروان در مساحت ۳۰۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۵۲۰ میلیو ن تومان احداث شده که برای تکمیل نهایی به ۷۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز دارد. وی بیان کرد: در حوزه فضای پلیس‌ها، باید برای ۸ پلیس در شهرستان بروجرد فضای تخصصی درست کنیم که پلیس امنیت اقتصادی در این شهرستان هم ایجاد خواهد شد.

۱۳ مدرسه کانکسی در  استان اصفهان وجود دارد

اصفهان|مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باوجود اینکه استان اصفهان استانی برخوردار به حساب می‌آید، اما هم‌اکنون ۱۳ مدرسه کانکسی در فریدونشهر و چادگان وجود دارد. محمد اعتدادی در نشست خبری در اصفهان، اظهار کرد: پیش از شروع مهر ماه کمبود نیروی انسانی و معلمان باعث نگرانی‌ها و تنش‌هایی شده بود که با تلاش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده فعلا این کمبود رفع شده است. وی افزود: ورود دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس بازنشستگان و سرباز معلم‌ها و جذب نیروهای دانشیار سواد آموز در راستای رفع این کمبود بوده است. در سال تحصیلی ۹9-۹8 بیش از ۹۲۰هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع در ۷۰۴۰واحد آموزشی در ۳۷هزار کلاس درس، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مهر و موم آژانس مسافرتی در مشهد به علت گران فروشی

مشهد|یک آژانس مسافرتی در مشهد روز چهارشنبه به دلیل گران فروشی بلیت عتبات عالیات مهر و موم شد. رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در همین زمینه گفت: طرح بازدید از دفاتر مسافرتی برای کنترل و جلوگیری از گران‌فروشی بلیت عتبات عالیات از سه‌شنبه هفته جاری در مشهد آغاز شد. امید جلیلی افزود: در پی این بازدیدها یکی از اصلی‌ترین چارتر‌کننده‌های هواپیما به مقصد عتبات عالیات به دلیل گران‌فروشی بلیت با هماهنگی معاون دادستان مشهد مهر و موم شد. وی اظهار داشت: بررسی میزان تخلف این آژانس مسافرتی در حال انجام است.گفتنی است هم‌اکنون بیش از ۳۵۰ دفتر آژانس خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

 

 

ارسال نظر