اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۶۶

تصادف اتوبوس در شلمچه عراق به خرمشهر

اهواز|فرماندار ویژه خرمشهر از تصادف اتوبوس در محور شلمچه عراق با ۲ کشته خبر داد. کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر گفت: صبح روز (جمعه) در ۱۵ کیلومتری شلمچه عراق اتوبوس حامل زائران ایرانی دچار حادثه شد. او تصریح کرد: اتوبوس حامل زائران ایرانی با یک اتوبوس دیگر رخ به رخ تصادف می‌کند که در پی این حادثه یک مرد میانسال و یک نوجوان جان خود را از دست می‌دهند. فرماندار ویژه خرمشهر گفت: حدود ۳۰ نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر منتقل شدند تا عملیات مداوا  روی آنها انجام شود.

تداوم تلاش‌ها برای بازگشایی سریع مرز خسروی

کرمانشاه|دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: پیگیری‌ها برای تامین امنیت کامل زوار در مسیر مرز خسروی به سمت عتبات ادامه دارد و خوش‌بینیم این مرز به زودی برای تردد زائرین باز شود. مسعود بهرام نژاد با بیان اینکه تامین امنیت زوار اولویت اول مسوولان استان در بحث میربانی از زوار اربعین است، افزود: با توجه به مسائلی که طی روزهای اخیر در عراق ایجاد شده، از روز گذشته وقفه‌ای در عبور زوار از مرز خسروی به وجود آمده که با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها بدنبال رفع مشکلات و برقراری مجدد عبور زوار از این مرز هستیم. وی با بیان اینکه رفع این مشکلات منوط به تلاش طرف عراقی است، گفت: با رایزنی و پیگیری مجدانه استاندار و دیگر مسوولان مربوطه و امنیت حاکم بر بغداد، بسیار خوش‌بینیم که این مرز به زودی بازگشایی شود.

امکان اسکان موقت بیش از  ۴ هزار زائر در شهر ایلام

ایلام|شهردار ایلام می‌گوید: امکان اسکان موقت ۴ هزار و ۵۰۰ زائر در شهر ایلام فراهم شده است. صادقیان شهردار ایلام گفت: با توجه به افزایش چشمگیر تردد‌ها در روز‌های اخیر، تمهیدات ویژه‌ای در رابطه با اسکان زائران در شهر ایلام اتخاذ گردیده است.او ادامه داد: از آنجا که تردد‌ها در مرز مهران افزایش یافته، امکان اسکان موقت و اضطراری ۴ هزار و ۵۰۰ زائر در شهر ایلام فراهم شده است. یکی از این مراکز پارک چغاسبز شهر ایلام با ظرفیت اسکان و استراحت حدود ۴ هزار زائر است . او اظهار کرد: علاوه بر آن دو نمازخانه در ورودی و خروجی شهر که میدان ارغوان و میدان قرآن است برای اسکان موقت زائران در مواقع نیاز در نظر گرفته شده است که در این نمازخانه‌ها علاوه بر اعزام روحانی و برگزاری نماز جماعت، حدود ۵۰۰ زائر نیز می‌توانند اسکان پیدا کنند.

رونمایی از شعار و نشان پروژه گردشگری اصفهان 2020

اصفهان|آیین رونمایی از نشان و شعار برگزیده پروژه جهانی گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰» در هنرسرای خورشید برگزار شد و «اصفهان ۲۰۲۰، تعبیر رویاها» به عنوان شعار این پروژه انتخاب شد. این طرح در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدف‌گذاری و بر توسعه پایدار شهری و توسعه فراصنعتی اصفهان تاکید دارد. نوروزی شهردار اصفهان در پیامی ویدیویی که در این مراسم نمایش داده شد، درباره پروژه «اصفهان ۲۰۲۰» اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک کانون گردشگری طرحی را تحت عنوان «طرح ۲۰۲۰» تعیین کرده است. اگر خواستار تغییر هستیم، همه باید این طرح را حمایت کنند. تمام مسوولان در تمام سطوح باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

عملکرد مناسب گیلان درخصوص پرداخت وام ازدواج

رشت|مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: گیلان در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج از میانگین کشوری در سال جاری جلوتر است. مریم بخشی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج به زوجین گفت: در خصوص تسهیلات ازدواج استان گیلان در سال گذشته 95 درصد زوجین، موفق به دریافت تسهیلات شدند و در این خصوص استان گیلان در سطح بالایی در کشور قرار داشت و طبق آمار میانگین سطح کشوری نیز در همین تراز قرار داشت . وی افزود: در سال جاری تا تاریخ 31 مرداد 98 میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در استان گیلان 64.4 درصد بوده که میزان آن نسبت به سال گذشته کمتر بوده و کاهش داشته است اما همچنان از رقم میانگین کشوری که 57 درصد است در رتبه بالاتری قرار داشته و شرایط خوبی داریم.

مرگ جوان افغان در قشم تکذیب شد

قشم|هیچ گزارشی مبنی بر مرگ تبعه افغان به پزشکی قانونی شهرستان قشم اعلام و دریافت نشده‌ است. محمدرضا اسلامی رییس پزشک قانونی شهرستان قشم، دیروز گفت: همچنین هیچ مراجعه‌ و موردی مبنی بر شکنجه بدنی جوان افغان که در فضای مجازی بازتاب داشته تاکنون در این اداره ثبت نشده‌ است. دادستان قشم نیز در هیمن خصوص گفت: کشته شدن تبعه افغان درست نیست، اما ضرب و جرح وی صحت دارد. رضا صفایی افزود: متهمان شناسایی شده‌اند و پرونده قضایی آنان در حال تکمیل است. مدتی است فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک جوان افغانستانی به دلیل آنچه ایجاد مزاحمت برای یک زن عنوان شده از سوی چند نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

 

ارسال نظر