اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۸۲

مرمت خانه آیت‌الله طالقانی

کرج|مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه عملیات مرمت خانه آیت‌الله طالقانی در مراحل پایانی است، گفت: خانه موزه مصدق نیز سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین صابری در خصوص اقدامات انجام شده برای تبدیل خانه شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، ادبی و چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار البرز به یکی از مقاصد گردشگری، اظهار کرد: خانه آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در روستای «گلیرد» شهرستان طالقان به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری استان البرز در دست مرمت است.

وی اضافه کرد: خانه آیت‌الله طالقانی در گذشته به علت رانش زمین دچار مشکل شده بود و نیاز به بازسازی و رسیدگی داشت، اما اکنون کارهای مربوط به مرمت آن در مراحل پایانی است و در وضعیت و شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

100 یورو به زائران اربعین پرداخت می‌شود

تهران|دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با بیان اینکه حمل داروهای کدیین‌دار ممنوع است، گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی زائران اربعین ۱۰۰ یورو ارز دریافت می‌کنند. احمد محمدی فر ضمن بیان اینکه ارایه خدمات مطلوب به زائران اربعین مهم‌ترین رویکرد این ستاد است، اظهار داشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی به هر زائر اربعین ۱۰۰ یورو ارز تعلق می‌گیرد. وی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین کشور عراق بیان کرد: حمل داروهای کدیین‌دار غیرمجاز است و زائران اربعین از آوردن اینگونه داروها خودداری کنند.دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با اشاره به اینکه به‌تدریج سفر زائران اربعین در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: عدم افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل در ایران و عراق یکی از رویکردهای مهم ستاد اربعین کشور است. محمدی فر با تأکید بر اینکه با رانندگان متخلف برخورد جدی می‌شود، تصریح کرد: زائران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت کرایه بیشتر از سوی پایانه‌های مسافربری می‌توانند مراتب را گزارش دهند.

تخریب ۱۷۶ مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در شیراز

شیراز|مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در یک اقدام بی‌سابقه ۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی مرغوب دهستان سیاخ دارنگون از توابع این شهرستان تخریب شد.

ذبیح‌الله سیروسی گفت: عملیات تخریب ساخت و سازها در دهستان سیاخ در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در باغ شهرهای جدیدالاحداث انجام شد.به گفته وی، ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ساختمان، دیوار، محوطه، جاده، پی‌کنی و دپو مصالح و در سطح ۲۴۹ هزار مترمربع که به وسیله سه دستگاه لودر تخریب شد.سیروسی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی مدیریت اموراراضی استان

به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و مشاوره در زمینه قوانین مرتبط با امور اراضی است.

فعالیت ۱۳ تیم نظارتی دامپزشکی طی ایام اربعین

کرمانشاه|معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۳ تیم نظارتی دامپزشکی طی ایام اربعین در این استان خبر داد.

شاهرخ یارویسی در خصوص تمهیدات دامپزشکی استان کرمانشاه برای اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه از ۱۲ مهر ماه الی ۴ آبان مراسم پیاده روی اربعین را در پیش داریم برنامه‌های ما نیز به صورت رسمی از ۱۲ مهر ماه آغاز و اجرا خواهد شد.وی افزود: تیم‌های نظارتی دامپزشکی که با تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت مشترک است، تمام شهرستان‌ها را در مسیر تردد زائران از کنگاور تا خسروی پوشش می‌دهند.معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: تیم‌های نظارتی ما همراه و همزمان با تیم‌های مرکز بهداشت و محوریت مرکز بهداشت، کار نظارت، بازدید و بازرسی از فرآورده‌های غذایی با منشأ دامی را در ورودی و خروجی‌ها و موکب‌هایی که در این مسیر قرار گرفته‌اند، انجام می‌دهند.

آزادسازی 211 هکتار از کل حوضه آبریز زاینده‌رود

اصفهان|مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: اجرای حکم سراسری در روستای زردخشوییه و رفع تصرف از جزیره مهربان در باغ‌بهادران با وجود فشارهای گسترده اجتماعی برای ممانعت از اجرای احکام از جمله آزادسازی‌های سراسری در استان اصفهان بود و تاکنون 211 هکتار از کل حوضه آبریز زاینده‌رود آزادسازی شده است.مجید پهلوانی‌نژاد در نشست خبری طرح ساماندهی رودخانه زاینده ‌رود اظهار کرد: حوضه آبریز زاینده رود 31 هزار کیلومترمربع مساحت دارد، طول این رودخانه از خروجی سد زاینده‌رود 356 کیلومترمربع است که در اثر تجاوزها مشکلاتی در حریم و بستر رودخانه ایجاد شده است.او  با بیان اینکه ساماندهی اعتبار زیادی نیاز دارد تأکید کرد: هر متر ساماندهی یک میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در شرایط فعلی اعتبارات به سختی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد، با این وجود حدود 90 کیلومتر از طول رودخانه را دیوارسازی و 150 کیلومتر را لایروبی کردیم.

 

ارسال نظر