اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۱۳

تراز دریاچه ارومیه بیش از یک متر افزایش یافت

ارومیه| معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه بیش از یک متر افزایش یافته است. حجت جباری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1271.29 متر است که نسبت به مهرماه سال گذشته یک متر و 2 سانتی‌متر افزایش یافته؛ همچنین نسبت به حداقل سطح تراز ثبت شده دریک مهر93 در حدود یک متر و 21 سانتی‌متر افزایش ارتفاع سطح تراز دریاچه را شاهدیم .وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2821 مترمکعب است تصریح کرد: وسعت دریاچه در مدت مشابه سال گذشته 1722 مترمکعب گزارش شده است.جباری به حجم آب دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه 3.41 میلیارد مترمکعب آب دارد که از این میزان 2.36 میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری بر آن افزوده شده است.

ادامه ایمن‌سازی مسیرهای شلمچه و چذابه در آستانه اربعین

اهواز| رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین، از ادامه ایمن‌سازی این دو مسیر تا نیمه مهرماه خبر داد.سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرز شلمچه اظهار کرد: در مسیر مرز شلمچه، قرار نیست جاده اهواز تا خرمشهر تعریض شود اما در مسیر خرمشهر نصب تابلو علائم، خط‌کشی معابر و ایمن‌سازی مسیر در حال انجام است.وی در خصوص وضعیت مسیرهای منتهی به مرز چذابه نیز تصریح کرد: در محور چذابه چند مشکل اساسی وجود دارد اما مسیر اهواز تا سوسنگرد مشکل خاصی ندارد و تنها خط‌کشی، نصب تابلو علائم و ایمن‌سازی مسیر در حال انجام است.

استان پیشنهادی وزارت کشور برای انتخابات مکانیزه

سمنان| مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان از انتخاب استان سمنان به عنوان استان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه از سوی وزارت کشور انتخاب شد.

در ستاد مشترک انتخابات استان سمنان و شهرستان دامغان با بیان اینکه از ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات، تا این لحظه مقرر شده تا ۲۴ فرآیتد به صورت الکترونیکی برگزار شود گفت: استان سمنان به دلیل عملکرد خوبی که در ادوار گذشته داشته است، به عنوان استان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه از سوی وزارت کشور انتخاب شده است. وی ادامه داد: استفاده از سامانه احراز هویت برخط در انتخابات آتی از سوی شورای نگهبان پذیرفته شده است و به عنوان یکی از شاخصه‌های انتخابات آتی باید از آن استفاده کرد.

۱۰ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال چهاربانده می‌شود

ساری| مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: امسال ۱۰ کیلومتر از محور هراز چهارخطه و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز سال آینده چهاربانده می‌شود.

سید محمد نظری با اشاره به اجرای پروژه چهار خطه کردن محور هراز بیان کرد تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر از این محور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۶ کیلومتر در مناطق بالادست و ۳.۸ کیلومتر در مناطق پایین دست را شامل می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر مابقی را برای سال ۹۹ هدف‌گذاری کردیم که به پایان‌برسانیم؛ افزود: اعتبارات خوبی برای این پروژه اختصاص داده شده و بر اساس پیگیری صورت گرفته، این مهم تخصیص داده می‌شود.

 

ارسال نظر