اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۰:۳۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۸۱۶

ورود مدعی‌العموم به واگذاری‌های اراضی  قشم

قشم| دادستان عمومی وانقلاب قشم گفت: در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تضییع احتمالی و بررسی همه قراردادهای واگذاری اراضی ساحلی قشم چه از سوی سازمان منطقه آزاد قشم یا سایر سازمان‌های دولتی دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده است. رضا صفایی با اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه ضابطین مکلف به جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ساحلی هستند، اظهار کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف فورا مراتب را به دادستانی گزارش نمایند. دادستان قشم در ادامه ازشهروندان خواست تخلفات احتمالی در این خصوص را به اطلاع دادستان برسانند.  صفایی خاطرنشان کرد: در صورتی که در واگذاری این اراضی، حقوق عامه نادیده گرفته شده باشد یا تخلفی مشاهده شود برای ابطال این قرارداد اقدام خواهیم کرد.

کشف ۳۵۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در بدره

ایلام|فرمانده انتظامی بدره از توقیف یک دستگاه کامیونت ایسوزو حامل ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مرغ زنده قاچاق خبر داد.  سرهنگ عزت‌الله متین فر اظهار داشت: ماموران پاسگاه هندمینی در ابتدای پل تلخاب حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. این مقام انتظامی افزود: دربازرسی‌های اولیه از خودرو تعداد ۱۲۰۰ قطعه مرغ زنده به وزن تقریبی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کشف شد. وی در ادامه با بیان اینکه راننده خودرو جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: طیور کشف شده با دستور مقام قضایی جهت توزیع در بازار، تحویل کشتارگاه شد.

آشتی کرمانشاهی‌ها با سینما

کرمانشاه|معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید ۳۶ هزار نفر در یک ماه از ۲ سینمای این شهر گفت: مردم کرمانشاه با سینما آشتی کرده‌اند. مظفر تیموری در خصوص وضعیت سینما در استان اظهار داشت: هم‌اکنون در شهرستان کرمانشاه ۳ سینمای فعال آزادی، فرهنگ و بیستون را داریم که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: امسال یک سالن به سینما فرهنگ اضافه شد و موسسه سینما شهر در بحث تامین تجهیزات آن کمک کرده است. این مسوول با اشاره به موضوع اختصاص تسهیلات برای توسعه سینما در استان گفت: معمولا پس از آماده‌سازی فضای مورد نیاز، موسسه سینما شهر ۵۰ تا ۷۰ درصد در تامین تجهیزات مورد نیاز کمک می‌کند.

ساماندهی سرویس‌های مدارس با سامانه سپند

تبریز|مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی جدید در قالب سامانه «سپند» ثبت نام و ساماندهی می‌شوند. محمدحسین اکبرنژاد افزود: بر اساس توافق وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش، سامانه سپند امسال در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و طبق آن، شرکت‌ها و رانندگان سرویس مدارس در این سیستم ثبت نام و پس از بررسی توسط سازمان تاکسیرانی تایید صلاحیت می‌شوند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس و وضعیت فنی خودروهای سرویس را از ویژگی‌های سامانه سپند دانست و گفت: با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی کشور، تاکنون ۱۹ شرکت توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز تایید شده و وضعیت ۲۸ شرکت نیز در دست بررسی است.

آمادگی ۳۱ موکب برای خدمت رسانی به زائران

یاسوج|استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی، گفت: در صورت دایمی شدن سازه موکب استان در مرز شلمچه می‌توانیم زمینه فعالیت‌های فرهنگی و خدمات رسانی به مردم استان و کشور را به صورت مستمر فراهم کنیم.  حسین کلانتری در نشست هماهنگی ستاد اربعین با اشاره به وجود گذرگاه‌های چذابه و مهران، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ضروری مرز شلمچه از جمله توسعه پارکینگ در مساحت ۶۰ هکتار در دستور کار مسوولان خوزستان قرار دارد.

دریافت نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی

اردبیل| رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر گفت: ۲ صنعتگر مشگین‌شهری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی در جشنواره کرمانشاه شدند. ایمانعلی ایمانی افزود: ساخت تار ترکی اثر یوسف عشقی‌آذر و خراطی چوب اثر یعقوب ستارزاده موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت به عنوان نشانه‌های هویت فرهنگی، ارزش‌های زیباشناسی و معرفی محل تولید صنعت خود شدند. او اظهار داشت: امسال سه اثر از این شهرستان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت ارسال شد که رای داوران برای این ۲ اثر تعلق گرفت. وی با اشاره به اینکه نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، گفت: اقدامات لازم برای معرفی و ارسال آثار بیشتری از محصولات صنایع دستی انجام گرفته است.

 

ارسال نظر