اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۴۳

شهادت یک مرزبان در درگیری با افراد ناشناس

سنندج|شب گذشته یک مرزبان در درگیری با نیرو‌های ضدانقلاب در مرز مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: ساعت ۲۲ شب گذشته مرزبانان حین پایش نوار مرزی با تعدادی از افراد ناشناس در نقطه صفر مرزی و حریم ممنوعه (منطقه خوش‌کلان) درگیر شدند.خوش‌اقبال اضافه کرد: در این درگیری استوار یکم وظیفه مجید شیری‌پز به فیض شهادت نائل آمد و یک مرزبان دیگر با نام گروهبان یکم «مسلم غریبی‌ده‌گلی» نیز زخمی شد.وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از گروه‌های معاند نظام مسوولیت این درگیری را برعهده نگرفته است، افزود: اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود. فرماندهی مرزبانی استان کردستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که استواریکم وظیفه مجید شیری‌پز ساکن شهر خمین استان مرکزی در این درگیری به شهادت رسید و همرزم وی گروهبان‌یکم مسلم غریبی‌ده‌گلی نیز اکنون در بیمارستان بستری است و وضعیت عمومی او رضایت‌بخش است.

مسمومیت غذایی 64 نفر را راهی بیمارستان کرد

رشت|معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مسمومیت غذایی در یکی از روستاهای استان گیلان، به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی، 64 نفر را راهی بیمارستان کرد.فردین مهرابیان اظهار کرد: روز گذشته در پی مراجعه تعدادی از افراد با علایم گوارشی مشابه به بیمارستان صومعه‌سرا و با توجه به اینکه همه این افراد از یک مکان غذا تهیه کرده بودند، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های بهداشتی و درمانی و اورژانس ۱۱۵ منطقه، جهت پذیرش و درمان این افراد انجام شد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: بلافاصله پس از اطلاع و گزارش مسمومیت، اکیپ‌های کارشناسی بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های استان و شهرستان به محل مذکور اعزام و بررسی‌ها و نمونه‌گیری‌های لازم از مواد غذایی انجام شد.

عتیقه‌های هزار ساله در گنبد کشف شد

گرگان|فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف 40 قلم اشیای عتیقه با قدمت هزار سال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد. سردار روح الامین قاسمی گفت: ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس، پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه موفق به شناسایی محل نگهداری اشیای عتیقه شدند. طی هماهنگی با مقام قضایی و در بازرسی از محل مورد نظر، 40 قلم اشیای عتیقه از جمله سکه، ظرف و قاشق و دستبند کشف شد. فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر اشراف اطلاعاتی پلیس در شناسایی متهمان و قانون شکنان، گفت: برابر اعلام کارشناسان قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به هزار سال قبل است.قاسمی در پایان با بیان اینکه در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت آگاهی از فعالیت مجرمان و قاچاقچیان می‌توانند در اسرع وقت از طریق سامانه 110 مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

همدلی و هم‌افزایی رونق بیش از پیش را در پی دارد

اصفهان|نشست هم‌اندیشی مسوولان باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان با حضور منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن، خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان، جواد محمدی و جمعی از مسوولان باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن، در محل این باشگاه برگزار شد. خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان در این نشست گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن پتانسیل بسیار خوبی برای شهرستان لنجان به شمار می‌رود. وی افزود: برگزاری مسابقات در این ورزشگاه در دو عرصه ملی و بین‌المللی شور و شعف خاصی را به‌ویژه در قشر جوان ایجاد کرده لذا توجه به مسائل ایمنی این عزیزان بسیار مهم است و مجموعه ذوب‌آهن در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است، برنامه‌های خوبی نیز در دست اقدام دارد و ما نیز آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم.

پیگیری درخواست‌های مجازی شهروندان مهابادی

مهاباد|شهردار مهاباد گفت: شهروندان می‌توانند مسائل و مشکلات منطقه و محله خود در حوزه عمران شهری را از طریق فضای مجازی به اطلاع مدیریت شهری برسانند تا نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.کامران فاتح افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده مبنی بر فعال‌سازی اکیپ‌های جدول‌گذاری، کف‌پوشی و لکه‌گیری آسفالت، شهروندان می‌توانند تصاویری از مکان‌هایی که نیاز به اصلاح و ترمیم دارند به کانال ارتباطی شهرداری ارسال کنند تا برای رفع آنها اقدام شود.با گسترش فضای مجازی نقش شهروندان در بازتاب نواقص و عیب‌های احتمالی و پیشنهادهای سازنده به خصوص در وضعیت مبلمان شهری گسترده شده است.

 

ارسال نظر