اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳۷۷

توقیف ۷ فروند کشتی صیادی ترال با ۲۴ خدمه خارجی

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف ۷ فروند کشتی صیادی ترال در منطقه جاسک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف 7 فروند کشتی صیادی ترال توسط یگان شناوری پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه در منطقه جاسک خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: ۷ فروند شناور صیادی ترال که ۲۴خدمه آن خارجی هستند، شامگاه گذشته (سه شنبه) به دلیل رعایت نکردن فاصله مجاز از ساحل برای صیادی و تخلف صید آبزیان، توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه توقیف و به منظور ادامه روند رسیدگی به پرونده تخلف، تحویل مقامات قضایی شدند. در این اطلاعیه با بیان اینکه شناورهای توقیف شده ۲۲۲ تن انواع آبزیان را صید کرده‌اند، تاکید شده است: نیروی دریایی سپاه با راه‌اندازی بسیج دریایی و گشت‌های شناوری با هرگونه تخلف در حوزه صیادی که معیشت و زندگی مردم منطقه را با چالش و مشکل مواجه کند، با جدیت برخورد می‌کند.

اقدامات سلیقه‌ای به جریان عاشورا لطمه وارد می‌کند

کرمان|به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گاهی اعمال، رفتار و اقدامات سلیقه‌ای به جریان عاشورا لطمه وارد می‌کند که باید

دست اندرکاران هیات‌های مذهبی برای جلوگیری از هر گونه انحراف و بدعتی به این مهم توجه جدی داشته باشند. حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی دیروز با بیان اینکه طبیعی است برخی مطالبی غیرواقع را به جریانی با حجم واقعه عاشورا که چندین قرن از رخ دان آن می‌گذرد وارد کنند، گفت: کارشناسان امر باید با دقت و وسواس هرچه تمام‌تر نوع عزاداری و مطالب ارایه شده را بررسی و با آنچه طبق اسناد تاریخی نیست، غیرمنطقی و سلیقه‌ای است برخورد کنند.حجت‌الاسلام علیدادی گفت: در رابطه با واقعه بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و غم‌انگیز کربلا ما نیاز داریم فلسفه عاشورا را خوب بشناسیم یعنی بدانیم عوامل و شرایطی که عاشورا را به وجود آوردند چه چیزهایی بودند.

طرح جامع پدافند غیرعامل در استان‌ها اجرا می‌شود

ایرنا|معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌های کشور تدوین شده و به زودی اجرا می‌شود.

سردار غلامعلی حیدری دیروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل اردبیل افزود: تاکنون قرارداد طرح جامع ۳۱ استان کشور منعقد شده و در برخی استان‌ها سند طرح جامع پدافند غیرعامل تکمیل شده است. اکنون دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی تهدیدهای مردم محور را دنبال می‌کند تا نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده و به اهداف شوم خود دست یابد.حیدری اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رویکرد جنگ اقتصادی دشمن ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است تا از ظرفیت مردم در داخل علیه نظام بهره‌برداری کند.

آتش‌سوزی در بندر تجاری کیش مهار شد

آتش‌سوزی یک لنج باری در اسکله غربی بندر تجاری کیش به کمک سه شناور آتش‌نشان مهار و خاموش شد.

یک­ فروند لنج‌ باری با محموله کالای تجاری، دیروز در اسکله غربی بندر تجاری کیش طعمه حریق شد و آتش به سرعت به کل قسمت‌های لنج و قسمتی از بارهای موجود در بار‌انداز اسکله سرایت کرد .

این لنج باری درحالی که شعله ور شده بود، به کمک سه شناور آتش‌نشان جزیره کیش و با استفاده از بکسل، به مکانی امن هدایت و از سرایت آتش به سایر لنج‌ها جلوگیری شد. روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته و ملوانان لنج مذکور پس از آتش سوزی، به سرعت از این شناور خارج و همگی در کمال صحت و سلامت هستند.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی

ساری|عملیات اجرایی ساخت ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران در سایت نیروگاه شهید سلیمی نکاء در شرق مازندران شروع شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکاء اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۲ واحد نیروگاهی را افزون بر۱۴هزار میلیارد ریال بیان کرده است.

محسن نعمتی در آیین کلنگ‌زنی ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی نکاء اجرای این طرح را در راستای عملیاتی کردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء و توسعه پایدار برق کشور بیان کرده است.

وی مدت زمان تکمیل این ۲ نیروگاه را حدود ۲۴ماه بیان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این ۲ نیروگاه حدود ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت برق تولیدی در نیروگاه شهید سلیمی نکاء اضافه می‌شود.

به گفته نعمتی با اتمام عملیات ساخت این واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی، عملیات ساخت یک واحد نیروگاه بخار نیز با ظرفیت ۱۶۰مگاوات در حاشیه این نیروگاه در راستای توسعه نیروگاه شهید سلیمی شروع خواهد شد. با تکمیل این ۲ واحد برای حدود ۵۰۰ نفربه صورت شناور ایجاد اشتغال خواهد شد.

 

ارسال نظر