اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۸۷

رییس قوه قضاییه به استان زنجان سفر می‌کند

زنجان| مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه گفت: رییس قوه قضاییه در رأس یک هیات عالی قضایی روز پنجشنبه به استان زنجان سفر می‌کند.

 محمدرضا شهریاری اظهارکرد: آیت‌الله رییسی در ادامه سلسله سفرهای استانی خود روز پنج شنبه چهاردهم شهریور ماه به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی جهت بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان زنجان و دیدار با قضات وکارکنان دستگاه قضایی این استان به زنجان سفر می‌کند.

 مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه گفت: تیم‌های کارشناسی و ارزیابی از چند روز پیش برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در استان حضور یافته‌اند و معاونان قوه قضاییه نیز با عزیمت به شهرستان‌های استان ضمن بررسی آخرین وضعیت قضایی شهرستان‌ها، گزارش آن را به رییس قوه قضاییه تقدیم می‌کنند.

 شهریاری دیدار با برگزیدگان استان را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: حضور در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای اداری استان نیز در دستور کار قرار دارد و در پایان این سفر، رییس قوه قضاییه در جلسه شورای قضایی استان زنجان شرکت کرده و مسائل قضایی استان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

شرط سفر اربعین ثبت نام در سامانه سماح

ایلام|مدیر حج و زیارت استان ایلام از ثبت‌نام ۱۰۴۳ نفر ایلامی برای شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد.

سید حمید مصطفایی با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی از اول شهریور آغاز شده است، تصریح کرد: زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال جاری می‌توانند از نوزدهم شهریور (۱۰ محرم) تا هفتم آبان بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین

امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی کتب دوره‌ متوسطه

شهرکرد|رییس اتحادیه لوازم‌التحریر چهارمحال و بختیاری گفت: کتب درسی دوره متوسطه‌ ۴۵ تا ۵۰ هزارتومان افزایش قیمت داشته و تاکنون خرید برای دانش‌آموزان به صورت محدود‌ بوده‌ است.

عبدالرحیم رییسی با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی جدید تاکنون فروش خاصی در لوازم‌التحریر نداشته‌ایم، اظهارداشت: یا پول در دسترس مردم نیست یا منتظر واریز یارانه‌ها هستند تا اقدام به خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان‌شان کنند. وی افزود: توزیع کتب دانش‌‌آموزان از سوم شهریور امسال آغاز و از نهم در کتابفروشی‌ها به فروش رسید اما تاکنون به جز چند نفر محدود کسی اقدام به خرید کتاب نکرده است. خرید از نهم شهریور به بعد به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

صادرات هزار و 400 تن گیاه دارویی از کشور

شهرکرد| مدیرکل دفتر مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزاداری کشور گفت: یک هزار و ۴۵۰ تن گیاه دارویی طی 5 ماه ابتدای سال جاری از کشور صادر شده است.

به گزارش مهر، ترحم بهزاد ظهر سه شنبه در گردهمایی مدیران ادارات مرتع منابع طبیعی کشور در شهرکرد، اظهار داشت: روسای مراتع منابع طبیعی باید طرح‌های مرتع داری تلفیقی را سرلوحه خود قرار دهند

وی زراعت چوب، آبخیزداری و آبخوان‌داری را از جمله طرح‌های دارای پتانسیل عنوان کرد که باید در راستای حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی اجرایی کرد. در 5 ماهه ابتدای امسال یک هزار و ۴۵۰ تن از گیاهان دارویی صادر شده است. وی در خصوص ساماندهی پروانه چرای دام گفت: باید این امر جدی گرفته شود. پیش‌بینی برای درآمدزایی از مراتع کشور در سال جاری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که متأسفانه در سال‌های قبل درآمد دولت در این حوزه به‌طور کامل محقق نشد و انتقاد عدم تحقق درآمد دولت به مدیران وارد است.

ظرفیت بالای اصفهان در برقراری ارتباطات جهانی

اصفهان|شهردار اصفهان در دیدار دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با مدیران شهری اصفهان، اصفهان را یک کانون فرهنگی بین ایران و سازمان‌های بین‌المللی دانست که با اراده کمیسیون ملی یونسکو می‌تواند زمینه توسعه روابط جهانی را توسعه دهد.

قدرت‌الله نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت‌های بالای تاریخی بسیاری دارد تاکید کرد مدیریت شهری اصفهان در حوزه گردشگری فرهنگی، طرح اصفهان 2020 را تصویب کرده است که می‌تواند به توسعه گردشگری شهر از طریق این طرح کمک کند. نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان عضو شبکه شهرهای خلاق جهان، شهر جهانی صنایع دستی و پایلوت شهر دوستدار کودک است، گفت: لازم است ضروریات و الزامات این عناوین روز به روز در اصفهان تقویت شود.

 

ارسال نظر