پدیده تولید بدون کارخانه در شرایط رکود

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۵۵
پدیده تولید بدون کارخانه در شرایط رکود

رییس خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به شیوع پدیده تولید بدون کارخانه در یزد گفت: به نظر می‌رسد این پدیده یکی از راه‌های هر چند غیراصولی بقای واحدهای صنعتی در شرایط رکود است.

علی‌اکبر کلانتر در گفت‌وگو با مهر با تشریح پدیده تولید بدون کارخانه اظهار داشت: برخی تجار یا واحدهای صنعتی بزرگ، اقدام به خرید تولیدات کارخانجات دیگر، بدون درج نام و برند می‌کنند و برندهای خود را بر این تولیدات درج و به بازار عرضه می‌کنند که از این پدیده به عنوان تولید بدون کارخانه یاد می‌شود. وی افزود: این پدیده اکنون که بسیاری از واحدهای صنعتی در شرایط رکود قرار گرفتند، پدیده غریبی نیست زیرا بسیاری از واحدهای صنعتی اکنون برای بقا می‌جنگند و فروش بدون کارخانه می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های بقای آنها مورد توجه باشد.

کلانتر خاطرنشان کرد: در شرایطی که رونق وجود ندارد، واحد صنعتی برای بقای خود چاره‌ای جز تولید بدون نام و نشان ندارد و از این طریق مقطعی گذران امور خواهد کرد.

رییس خانه صنعت و معدن یزد یادآور شد: این اتفاق اکنون در صنعت کاشی و نساجی بیش از سایر صنایع به چشم می‌خورد به نحوی که گاهی پرده و پارچه تولیدی یزد به ترکیه می‌رود، برند ترکیه روی آن نصب می‌شود و دوباره به بازار ایران باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: این پدیده اتفاق ناخوشایندی است اما واحد صنعتی ناچار است برای بقای خود بجنگد و راه‌های مختلف را تجربه کند. کلانتر عنوان کرد: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در یزد با مشکلات جدی مواجه هستند که عمده مشکلات آنها، بانکی و پولی است و اقداماتی نیز برای رفع این مشکلات انجام شده اما به نظر می‌رسد برخی مسائل باید ریشه‌ای حل شود تا صنعتگر بتواند با فراغ بال بیشتری اقدام به تولید کند.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای مشکلات موجود در صنایع را تنها به تحریم ربط می‌دهند، مبنای درستی ندارد زیرا بسیاری از مشکلاتی که امروز صنایع ما با آن دست به گریبان هستند، داخلی و حاصل کج‌اندیشی و بدسلیقگی، نقایص قانونی و عدم مدیریت صحیح است.

 

ارسال نظر