اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۲۲

کمک ۷۵۰ میلیون ریالی خیرین برای خرید دام قربانی

یزد| همزمان با عید سعید قربان برای پانزدهمین سال متوالی افراد خیر برای خرید هشت راس گوسفند و ۲ راس گوساله ۷۵۰ میلیون ریال کمک کردند و با این اقدام یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم گوشت نذری در میان نیازمندان منطقه توزیع شد. به گفته علی اصغر قیومی این مقدار گوشت پس از بسته‌بندی به همت ۳۰ نفر از جوانان در اختیار هزار و ۲۰۰ نفر گذاشته شد. وی اظهار داشت: علاوه بر این ستاد، مرکز نیکوکاری محله‌‌ای و موسسه خیریه سید الشهدا (ع) هم زیرنظر مسجد امام حسین(ع) در این ارتباط فعالیت دارد . قیومی بیان کرد: سالانه ۳.۵ میلیارد ریال از سوی این مرکز و از محل کمک‌های خیری به صورت مواد خوراکی، پوشاک، هزینه تحصیلی و تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار افراد واجد شرایط گذاشته می‌شود. به گفته دکتر علی فاتحی رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه دام‌های قربانی در کشتارگاه با رعایت مسائل شرعی و بهداشتی ذبح شد.

۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

مهاباد| مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شده است. قاسم امینی اظهار داشت: بازرسان این مرکز در طول این مدت بیش از چهار هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، رستوران، لبنیات، نانوایی و کارگاه‌های تولید مواد غذایی این شهرستان انجام دادند. وی اضافه کرد: این مواد به دلیل مشکلات بهداشتی و غیرقابل مصرف بودن، می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین خاطر با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد. وی با اشاره به اینکه ارزش موادغذایی فاسد حدود ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: همچنین در این بازرسی‌ها پنج مورد پلمب موقت انجام شده است.

جایگزین  مهدی حاجتی به شورای شهر شیراز معرفی شد

شیراز|مهدی حاجتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز اینک دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند و به همین دلیل به گفته فرماندار شیراز جایگزین وی طبق روال قانونی مشخص شده است. فرماندار شیراز در نشست خبری با اشاره به صدور حکم زندان برای مهدی حاجتی سیزدهمین عضو شورای شهر شیراز افزود: اگر به هر دلیلی یکی از اعضا حداکثر دو ماه در جلسات شرکت نکرده و غیبت داشته باشد، شورا موظف است که این مورد را به فرمانداری اعلام کند.

امیری اضافه کرد: در پی اعلام شورای شهر شیراز فرمانداری این شهرستان از دومین عضو علی البدل این شورا برای جایگزینی دعوت کرد که این شخص از حضور در شورا انصراف داد و دوباره از نفر سوم که محمدتقی تذروی است دعوت شد که وی پذیرفت و این شخص برای جایگزینی به شورای شهر شیراز معرفی شد که باید در اولین جلسه آینده این شورا معارفه و رسما جایگزین حاجتی شود.

مسوولان خسارت وارده به شالیکاران را جبران کنند

رشت|امام جمعه رشت با اشاره به بارش‌های اخیر گیلان و خسارت به شالیزارها در این استان از مسوولان خواست تا پرداخت بیمه خسارت وارده را جبران کنند. آیت‌الله رسول فلاحتی با تأکید بر اینکه دعا و نیایش در چنین روزهایی مورد توجه خداوند متعال قرار می‌گیرد، افزود: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام فرمود توجه مردم را به ایام‌الله‌ها جلب کنید عید قربان نیز یکی از این ایام‌الله‌ها است. وی همچنین به بارش باران در روزهای گذشته در استان گیلان و خسارت به شالیزارها اشاره و تصریح کرد: مسوولان و متولیان این حوزه باید در کوتاه‌ترین زمین خسارت وارده به کشاورزان را از طریق پرداخت بیمه جبران کرده و به کشاورزان کمک کنند.

افزایش ۴۹ درصدی جابه‌جایی کالا

زاهدان|سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر سه میلیون و ۵۴۸ هزار تن کالا در چهار ماهه نخست امسال در این استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد. ایوب کرد دیروز داشت: ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار تن کالا از مجموع کل کالاهای این مدت به مقاصد درون استانی و یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن کالا به مقاصد خارح استان حمل شده است.

وی افزود: هندوانه، مواد نفتی و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده سیستان و بلوچستان را در این مدت تشکیل می‌دهند. سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت ۱۱۱ شرکت حمل و نقل داخلی کالا گفت: حمل به موقع کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی و تولیدات استان نظیر سیمان در کنار تخلیه سریع و حمل به موقع کالاهای وارده به بندر چابهار توسط کشتی‌های پهلو گرفته در بندر از اولویت‌های این شرکت‌هاست. وی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با دارا بودن قابلیت‌های فراوان نظیر دسترسی به آب‌های اقیانوسی و بازارهای بزرگ کشورهای همسایه ظرفیت ویژه‌ای در زمینه صادرات و ترانزیت دارد.

 

ارسال نظر