اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۵۰۳۷۱

پدر شهیدین خلیل‌نژاد  به فرزندان شهیدش پیوست

سمنان| زنده‌یاد حاج محمدحسن خلیل‌نژاد خیر مدرسه‌ساز و ابوالشهیدین خلیل‌نژاد به فرزندان شهیدش پیوست این پدر شهید از اولین خیرین مدرسه‌ساز بومی روستای خورزان امیرآباد در شهرستان دامغان بود. این پدر شهید یک مدرسه‌خیرساز در حال احداث دارد. وی متولد روستای فخرآباد است و این روستا در 8 ساله دوران دفاع مقدس علاوه بر شهیدان ابراهیم و محمدمهدی خلیل‌نژاد سه شهید دیگر در راه پاسداری از کشورمان تقدیم کرد تا شهدای این روستا به پنج شهید گرانقدر برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با صدور اطلاعیه‌ای درگذشت این خیرمدرسه ساز و پدر شهیدین خلیل نژاد را تسلیت گفت.

راه‌اندازی نخستین ایستگاه سنجش آلودگی صوتی

اهواز| مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی نخستین ایستگاه صداسنجی آنلاین جهت سنجش آلودگی صوتی در مرکز شهر اهواز خبر داد. محمدجواد اشرفی با اشاره به راه‌اندازی نخستین ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در مرکز شهر اهواز اظهار کرد: این دستگاه، قابلیت سنجش ۱۰ پارامتر صوت را دارد.  وی افزود: به منظور سنجش پارامترهای صوتی، این دستگاه در مرکز شهر اهواز که از مناطق آلوده صوتی به لحاظ وجود مراکز تجاری و خودرویی محسوب می‌شود، به صورت آنلاین شبانه‌روزی فعال شده است. اشرفی ادامه داد: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری میزان شدت صوت با پارامترهای جانبی آلودگی صوتی از قبیل حداکثر و حداقل تراز صوتی و همچنین تراز پیوسته را دارد که در زمینه مطالعاتی و تجزیه تحلیل میزان بار ناشی از آلودگی صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افتتاح بانک شیر مادر در یزد

یزد|چهارمین بانک شیر مادر کشور صبح دیروز با حضور   در بخش ان‌ای سی یو بیمارستان شهید صدوقی یزد افتتاح شد. «محمدحسین لوک‌زاده» مسوول بانک شیرمادر استان یزد در مراسم افتتاح چهارمین بانک شیرمادر کشور که در یزد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز، حمایت تغذیه‌ای از نوزادان نارس به‌ویژه نوزادان نارس بستری و همچنین نوزادانی که به صورت موقت از تغذیه با شیر مادر خود محروم هستند و مادران آنها توانایی تغذیه نوزاد با شیر خود را ندارند، است. وی افزود: از آنجایی که تغذیه با شیرخشک عوارض زیادی برای نوزاد دارد و در مقابل فواید بسیار زیاد شیرمادر ثابت شده است لذا ذخیره شیر مادر در بانک شیر و تغذیه نوزاد با این شیر نقش مهمی در حفظ سلامت و حیات نوزاد دارد.

رشد 25 درصدی صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان

زاهدان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تراز تجارت خارجی استان با پاکستان طی 3 ماهه امسال مثبت بوده و صادرات کالا از استان به پاکستان نیز طی این مدت به ارزش بالغ بر 104 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش، رشد 25درصدی داشته است. نادر میرشکار افزود: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور پاکستان، طی 3 ماهه ابتدایی سال جاری به ارزش 104 میلیون و 672 هزار و 771 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، 25 درصد افزایش داشته است . وی ادامه داد: میزان صادارت در 3 ماهه امسال از گمرکات استان به کشور پاکستان دارای ارزش 24 میلیون و 280 هزار و 857 دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش 80 میلیون و 391 هزار و 914 دلار بوده است.

برخی قوانین سد راه توسعه صنعتی کشور است

اراک| رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: برخی قوانین سد راه توسعه صنعتی کشور است. عماد مردانی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: در استان صنعتی مرکزی ۳۳۰۰ واحد صنعتی فعالیت دارند که یک زنجیره صنعتی متشکل از صنایع بزرگ کشور و حلقه‌های‌ریزی به نام واحدهای کوچک هستند. این واحدهای کوچک امروز سرمایه‌های استان بوده و نیازمند نگاه حمایتی هستند. نگاه حمایتی به صنابع کوچک در استان باید متفاوت باشد چرا که صنابع کوچک و متوسط در استان، امروز بار صنایع بزرگ را به دوش می‌کشند.  در این راستا از نمایندگان مجلس انتظار داریم برخی قوانین مزاحم را از سر راه صنابع حذف کنند.

سیل‌زدگان گلستان زمستان امسال مشکل تامین گاز ندارند

گرگان| مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: با وجود وارد شدن آسیب به برخی خطوط انتقال مناطق آسیب دیده از حوادث قهری امسال، شهروندان سیل‌زده گلستان در فصل سرد امسال مشکل تامین گاز ندارند. محمدرحیمی اظهار داشت: با حضور مستمر و مداوم تیم‌های عملیاتی و امدادی، هیچ کدام از مناطق سیل‌زده با مشکل قطعی گاز مواجه نشدند.  پس از برش جاده‌ها برای عبور آب، احتمال ترکیدگی و انفجار لوله‌های گاز مجاور این جاده‌ها وجود داشت اما با اقدمات پیشگیرانه کارشناسان و متخصصان، آسیبی به این خطوط وارد نشد. او  افزود: علاوه بر مناطق سیل‌زده، برخی مناطق استان در اوایل سال دچار بحران رانش زمین شدند که برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، گاز ۲۲ روستا از توابع مینودشت برای مدت ۳ روز قطع اما پس از آن بار دیگر این جریان برقرار شد.

 

 

 

ارسال نظر