تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۲۰

در شرایط که اقتصاد ایران برای عبور از چالش تحریم‌ها و رشد شاخص‌های کلان اقتصادی بیشتر از هر عامل دیگری نیازمند رونق در تولید است، دولت از طریق تفویض اختیارات بیشتر به فرمانداران تلاش می‌کند تا بستر مناسب برای رونق تولید را فراهم کند. معاون ‌اقتصادی ‌‌وزیر کشور با بیان اینکه در شرایط تحریمی ‌تلاش شده تا در راستای رونق تولید اقدامات موثری در این زمینه انجام شود گفت: وزارت کشور هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید ابلاغ کرده است.

به گزارش تسنیم، بابک دین‌پرست دیروز در حاشیه بازدید از واگن‌سازی زرند با اشاره به اهداف سفر اظهار داشت: بررسی مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی استان کرمان در این سفر در برنامه است.

وی با بیان اینکه در سفر به شهرستان زرند از واحدهای مهم تولید و صنعتی این شهرستان بازدید و مشکلات آنها را بررسی کردم گفت: حضور در دو جلسه مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان و جلسه گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی را در برنامه دارم و همزمان بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان را در کارگروه رفع موانع تولید در برنامه است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در کارخانه‌ها گفت: برای رفع این مشکلات هماهنگی در سطح ملی نیاز است تا در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ملی نامگذاری شده ‌برای ارتقای ظرفیت این واحد و رونق تولید داخلی و اشتغال بیشتر در این منطقه گامی‌برداریم.

دین‌پرست با بیان اینکه در شرایط تحریمی امروز کشور، دولت در تلاش است تا با همکاری دیگر قوا اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد افزود: وزارت کشور در این راستا هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید ابلاغ کرده است.وی تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور، احیای واحدهای تولیدی راکد و تلاش برای بازگشت واحدهای تولیدی را که توسط شبکه بانکی تملک شده‌اند را از جمله این ماموریت‌ها عنوان کرد و افزود: کمک به واحدهای تولیدی که مشکلات جدی دارند تکمیل واحدهای تولیدی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی از دیگر ماموریت‌های ابلاغی است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به پروژه‌های استان کرمان عنوان کرد: مسوولان استان کرمان تلاش‌های ارزنده‌ای در راستای رونق تولید کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

 

ارسال نظر